ΑΝΑΛΥΣΗ
Πολλοί έχουν ενδεχομένως επενδύσει μεγάλες προσδοκίες στην αναμενόμενη νίκη του J. BIDEN στις ΗΠΑ για τα ελληνικά συμφέροντα. Όμως αυτό δεν είναι αληθές για μια σειρά από πολύ σοβαρούς λόγους που έχουν ήδη αναλύσει έγκριτοι Πολιτικοί Αναλυτές, Καθηγητές Πανεπιστημίων, Βουλευτές, Πρέσβεις επί τιμή και Ανώτατοι Αξιωματικοί ε.ε & ε.α που συνοψίζονται στα ακόλουθα:
α. Η πάγια Στρατηγική των ΗΠΑ ήταν πάντα η αντιμετώπιση της Ρωσίας ενώ τον τελευταίο καιρό έχει προστεθεί σ’ αυτήν και η αντιμετώπιση της Κίνας, που έχει καταφέρει να ελέγχει ένα μεγάλο μέρος του Αμερικανικού χρέους. Έτσι η εμπλοκή των ΗΠΑ στην Ανατολική Μεσόγειο θα είναι εκ των πραγμάτων περιορισμένη, γεγονός που απεδείχθη άλλωστε από την αιφνίδια απόσυρσή τους από την Συρία και την αποφυγή εμπλοκής τους στη Λιβύη. Γι’ αυτό και τον ρόλο ελέγχου της περιοχής έχουν αναθέσει στο ΝΑΤΟ και την Γερμανία.
β. Δεν πρέπει να παραβλέπουμε το γεγονός ότι η Τουρκία αποτελεί το ανάχωμα των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ στην Ρωσία, λόγος άλλωστε για τον οποίο και οι ΗΠΑ διατηρούν ακόμη πυρηνικά όπλα στο INCIRLIK αλλά και της έχουν αναθέσει την Διοίκηση της επιχείρησης ISAF στο Αφγανιστάν.
γ. Το κενό όμως που σίγουρα άφησαν οι Αμερικανοί στην περιοχή προσπαθεί να εκμεταλλευθεί η Γαλλία για τα δικά της γεωπολιτικά συμφέροντα και επειδή έχει ορθά διαβλέψει ότι το ΝΑΤΟ με την απόλυτα φιλοτουρκική του στάση για τους λόγους που μόλις προαναφέρθηκαν, ουσιαστικά έχει αφήσει ανεξέλεγκτη την Τουρκία χωρίς να μπορεί να δεί μακρύτερα τον επικείμενο κίνδυνο για την Δύση και το ίδιο το ΝΑΤΟ, από την έντονα αναθεωρητική στάση της Τουρκίας σε όλους τους τομείς.
δ. Βέβαια οι πρώτες αποχρώσες ενδείξεις για την αφερεγγυότητα της Τουρκίας έχουν αρχίσει εδώ και καιρό να γίνονται αντιληπτές από πολλές Χώρες του ΝΑΤΟ,
(1) Πρώτα γιατί επιθυμεί να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον της Β.Α. Συμμαχίας στην κατά προτεραιότητα κάλυψη των δικών της απαιτήσεων έναντι των υπολοίπων εταίρων της κάτω από το πρόσχημα της καταπολέμησης της Τρομοκρατίας στο Ν.Α άκρο της (ΡΚΚ-YPG) και στον πόλεμο της Συρίας με τις ευλογίες των Αμερικανών. Όμως οι λοιποί εταίροι στο ΝΑΤΟ επιχειρούν με κάθε τρόπο να περιορίσουν τις παράλογες απιτήσεις της ώστε να εξυπηρετηθούν και οι δικές τους ανάγκες σε βάση FIRST COME FIRST SERVED.
(2) Ύστερα γιατί επί μακρό χρονικό διάστημα έδειχνε ότι διαπραγματεύεται την ενταξή της στο Νατοικό πρόγραμμα των πυραύλων PATRIOT αλλά χωρίς να λαμβάνει τελική απόφαση.
(3) Και τέλος και σπουδαιότερο γιατί αποφάσισε να προμηθευτεί από την Ρωσία αντί των PATRIOT τους πυραύλους S-400, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι η ενέργειά της αυτή είναι ασύμβατη με την ιδιότητά της ως μέλους του ΝΑΤΟ. Όλα δε τα ανωτέρω άρχισε να τα εμφανίζει αργά αλλά σταθερά από την εποχή της Αμερικανικής Προεδρίας του νεωτέρου G.W.BUSH, με αποκορύφωση όμως την Προεδρία D.TRUMP, λόγω της προσωπικής σχέσης που κατάφερε να αναπτύξει ο Τούρκος Πρόεδρος με τον Αμερικανό ομόλογό του στη βάση των προσωπικών τους συμφερόντων που είναι γνωστή «ως διπλωματία των γαμπρών τους» και σύμφωνα με την γνωστή τακτική του Ανατολίτικου παζαριού επί παντός επιστητού (π.χ. ανάληψη μέρους των υποχρεώσεων των ΗΠΑ μετά την αποχώρησή τους από την Συρία ώστε και ζώνη ενδιαφέροντος να κερδίσει η Τουρκία πέραν της Τουρκο-Συριακής μεθορίου, αλλά και να κατευνάσει τις ΗΠΑ για την μη αναστολή της παράδοσης των Α/Φ F-35, λόγω της απόφασής της να προμηθευτεί S-400 από τη Ρωσία).
ε. Όμως σε καμμία περιίπτωση δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε το γεγονός ότι την τελευταία 20ετία η Τουρκία αργά αλλά σταθερά με βάση το δόγμα Στρατηγικού Βάθους του A.DAVUTOGLOU, χρησιμοποιεί όλα τα εργαλεία που διαθέτει (πληθυσμός 80+ εκατομμυρίων και επομένως τεράστια αγορά για ΗΠΑ & ΕΕ σε καταναλωτικά είδη πρώτης ανάγκης από λευκές συσκευές μέχρι αυτοκίνητα, τεράστια κίνητρα για την εγκατάσταση Βιομηχανικών Κολοσσών των ΗΠΑ και της ΕΕ στο έδαφός της και ανάπτυξη αποκλειστικών συμπαραγωγών σε καίρια Βιομηχανικά απάρτια αυτοκινήτων (OPEL, RENAULT & VW) και Οπλικών Συστημάτων όπως των Α/Φ F-16, F-35, AIRBUS, HH-60 & MANGUSTA, Υ/Β 214 κ.λ.π.) υποκαθιστώντας τα πολύ φτηνά χέρια των Χωρών της Ν.Α Ασίας με Τουρκικά. Με αυτόν ακριβώς τον τρόπο έχει καταφέρει να εκβιάζει την Δύση ότι σε περίπτωση που της επιβληθούν οικονομικές κυρώσεις, μαζί με εκείνην θα χάσουν και οι Δυτικές Βιομηχανίες, γιατί οι παραγωγές τους δεν θα μπορούν να ολοκληρωθούν εν χρόνω χωρίς τα απάρτια που για λογαριασμό τους κατασκευάζονται μόνον στην Τουρκία. Και αυτό είναι απόλυτα αληθές είτε μας αρέσει είτε όχι και εν πολλοίς εξηγεί την επιφυλακτικότητα της Δύσης στην επιβολή οικονομικών κυρώσεων προς την Τουρκία, γιατί μέχρι να μπορέσουν να δημιουργηθούν εναλλακτικές γραμμές παραγωγής θα χρειαστεί τουλάχιστον μία 10ετία, που δεν είναι διατεθειμένοι να χάσουν καθόσον όπως είπε και στην προεκλογική εκστρατεία του ο μετέπειτα Πρόεδρος των ΗΠΑ B.CLINTON “ It’s economy stupid “.
στ. Θυμίζω ότι όταν ο Ερντογάν άρχισε να διαχειρίζεται όλο και πιό έντονα το Ανατολίτικο παζάρι που ομολογουμένως γνωρίζει καλά, ο τέως Πρέσβυς των ΗΠΑ την Ελλάδα N. BURNS είχε διατυπώσει την άποψη ότι η Αμερικανική Διπλωματία θα έπρεπε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα αποπομπής της Τουρκίας από το ΝΑΤΟ. Αυτό όμως, που ακούγεται πολύ καλό για τα δικά μας συμφέροντα, δεν είναι ένα εύκολο εγχείρημα και για να πραγματοποιηθεί πρέπει πρώτα να ωριμάσει η Δύση και να αντιληφθεί τον κίνδυνο που αντιμετωπίζει από τον συνεχώς αυξανόμενο αναθεωρητισμό της Τουρκίας και την επιδίωξή της να εξελιχθεί στις πιό κραταιές Δυνάμεις του Πλανήτη και είναι βέβαιο ότι θα πάρει ικανό χρόνο, γιατί πρώτα θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος καρότου και μαστιγίου αποτελεσματικά και όχι μόνον λεκτικά για να δούμε αν θα έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Σε κάθε πάντως περίπτωση τούτο δεν είναι δυνατόν να συμβεί πριν απομακρυνθούν τα πυρηνικά όπλα των ΗΠΑ από το INCIRLIK.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Τούτων δοθέντων, το συμπέρασμα είναι ένα και μοναδικό. Σε οποιαδήποτε κρίση με την Τουρκία θα είμαστε ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ. Κανείς δεν θα προστρέξει για να υπερασπισθεί τα συμφέροντά μας όσο δίκαια και λογικά και αν είναι. Επομένως, πρέπει μόνοι μας να αποφασίσουμε το πώς θα πορευτούμε γιατί όλοι μας οι Σύμμαχοι έχουν τις δικές τους γεωπολιτικές και οικονομικές προτεραιότητες. Για τον σκοπό αυτό πρέπει όσο είναι καιρός να διαπραγματευτούμε με αυτούς που έχουν παρόμοια συμφέροντα με τα δικά μας και εκεί να επενδύσουμε κυρίως για την εξασφάλιση της Σκληράς και Ηπίας Ισχύος μας όσον ακόμη υπάρχει καιρός!
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ?
Το κομβικό λοιπόν θέμα είναι τί εμείς μπορούμε να κάνουμε ώστε να αποφύγουμε το ενδεχόμενο τετελεσμένων που αδιάκοπα επιδιώκει η Τουρκία λαμβανομένου υπόψη ότι ο διαθέσιμος χρόνος είναι εξαιρετικά περιορισμένος και κατά βάση εκτείνεται πρώτον μέχρι τις 20 Ιανουαρίου 2021, οπότε είναι υποχρεωτικό να αναλάβει την εξουσία στις ΗΠΑ ο νέος Πρόεδρος και ύστερα για ένα σχετικά απροσδιόριστο χρονικό διάστημα που βασικά θα εξαρτηθεί από το ποιός θα είναι ο τελικός νικητής των εκλογών στις ΗΠΑ και τούτο διότι:
α. Αν μεν είναι ο D. TRUMP, τα πράγματα που σχετίζονται με τα Ελληνικά συμφέροντα μπορεί να εξελιχθούν γρηγορότερα λόγω της λογικής συνέχειας της Αμερικανικής Διοίκησης στην ήδη εφαρμοζόμενη Πολιτική αλλά και της προσωπικής του σχέσης με τον Πρόεδρο της Τουρκίας, που ως σήμερα φαίνεται ότι μπορεί και τον επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό, αν κρίνει κανείς ότι πέραν της άρνησης διάθεσης των Α/Φ F-35 στην Τουρκία, ακόμη δεν της έχουν επιβληθεί οι προβλεπόμενες κυρώσεις από την Αμερικανική Νομοθεσία για την αγορά του Ρωσικού αντιπυραυλικού συστήματος S-400.
β. Αν δε είναι ο J. BIDEN, είναι βέβαιο ότι τα πράγματα που σχετίζονται με τα Ελληνικά συμφέροντα θα εξελιχθούν με πολύ αργότερους ρυθμούς, πρώτα λόγω των ανακοινώσεων που ήδη έχει κάνει ο υποψηφιος των Δημοκρατικών (ότι δηλαδή πρωταρχικοί του στόχοι είναι να ξαναενώσει την βαθειά διχασμένη Αμερικανική Κοινωνία και να διαχειριστεί αποτελεσματικά την κρίση του Κορωνοιού και μετά να ασχοληθεί με τα θέματα της Εξωτερικής Πολιτικής για τα στρατηγικά συμφέροντα των ΗΠΑ έναντι ΝΑΤΟ, Ρωσίας, Κίνας, την επαναφορά των ΗΠΑ στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και την αναθεώρηση της στάσης των ΗΠΑ για την προστασία του Περιβάλλοντος) και ύστερα γιατί είναι βαθιά προσηλωμένος στην Αμερικανική Γραφειοκρατία σε αντίθεση με τον D. TRUMP. Αν δε ληφθεί υπόψη και το ενδεχόμενο οι Δημοκρατικοί να μήν μπορέσουν τελικά νά έχουν την πλειοψηφία στη Γερουσία, τότε τα πράγματα θα είναι εξαιρετικά δύσκολα για την Διοίκηση J. BIDEN ώστε να περάσει τις αλλαγές που θα επιδιώξει.
Επομένως κοινός παρανομαστής για μάς είναι το κρίσιμο διάστημα των 70 ημερών μέχρι τις 20 Ιανουαρίου 2021 κατά την διάρκεια του οποίου θα πρέπει να αναζητήσουμε τις κάλλιστες λύσεις για τα εθνικά μας συμφέροντα γιατί είναι βέβαιο ότι μέχρι τότε, ουδεμία απολύτως δραστική πρωτοβουλία πρόκειται να αναπτυχθεί από την Κυβέρνηση των ΗΠΑ για τα τεκταινόμενα στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου πέραν των επισκέψεων του ΥΠΕΞ των ΗΠΑ σε Γαλλία, Τουρκία, Γεωργία, Ισραήλ, HAE, Κατάρ και Σ.Αραβία [1], που αντικειμενικός τους σκοπός είναι να υπάρξει κατευνασμός όλων των δημιουργηθέντων παθών λόγω της Τουρκικής προκλητικότητας, ώστε να αποφευχθούν περαιτέρω εντάσεις πολύ δε περισσότερο ένα θερμό επεισόδιο.
Στο κρίσιμο λοιπόν αυτό χρονικό διάστημα άποψή μας είναι ότι πρέπει να αναπτυχθεί ένα δίκτυο σημαντικών στρατηγικών πρωτοβουλιών της Ελλάδας με σκοπό να αναβαθμίσει σθεναρά τόσο την Σκληρά όσο και την Ήπια Ισχύ της με τις ακόλουθες κινήσεις:
Σε ότι μεν αφορά την Σκληρά Ισχύ που πρέπει να υπάρχει ώστε σε ενδεχόμενο διαπραγμάτευσης να είναι πάνω στο τραπέζι για να είναι η τελευταία αποτελεσματικότερη, θα πρέπει τάχιστα να μεριμνήσουμε για τα εξής:
α. Κατάρτιση Στρατηγικής συμφωνίας με την Γαλλία με ρήτρα Στρατιωτικής Συνδρομής και επιλογή των φρεγατών BELHARRA ως μακρόπνοη λύση με ενδιάμεση λύση των φρεγατών FREMM και των στρατηγικών όπλων που διαθέτουν, που έχουν αξιολογηθεί ήδη επιτυχώς από το ΠΝ μας, ως οι καταλληλότερες λύσεις για αεράμυνα περιοχής και μακρού πλήγματος. Δεν είναι λογικό η Ελλάδα να ζητεί τα αντιτορπιλικά Arleigh-Burke από τις ΗΠΑ [2] και το αίτημα μας συνεχώς να απορρίπτεται επειδή δεν θέλουν να τις αποδεσμέυσουν για μας, λόγω της προτεραιότητας που δίνουν για την παρουσία ενός τεράστιου στόλου του Αμερικανικού Ναυτικού στην θάλασσα της Κίνας και εμείς να επιμένουμε να προμηθευτούμε δευτεροκλασάτα πλοία απο τις ΗΠΑ αντί 5 δις $, έναντι σημαντικά μικροτέρου τιμήματος για FREMM & BELHARRA όταν σε χθεσινή ανακοίνωσή του το STATE DEPARTMENT δεν δέχεται καν τον εθνικό εναέριο χώρο μας στα 10 ναυτικά μίλια γιατί δεν συμπίπτει με τα χωρικά μας ύδατα [3] και όταν το δικό τους Πολεμικό Ναυτικό επέλεξε την Ιταλική έκδοση των φρεγατών FREMM. Η προσήλωση της Ελλάδας στους Βορειο-Ατλαντικούς Θεσμούς είναι δεδομένη και έτσι ζήτησε αυτά που ήθελε (αντιτορπιλικά Arleigh-Burke από τις ΗΠΑ & φρεγάτες BELHARRA από την Γαλλία). Είναι λοιπόν πολύ λογικό η Ελλάδα να επιλέξει να προμηθευτεί τα Οπλικά Συστήματα και τα Όπλα τους από εκεί που της διατίθενται χωρίς κανείς να μπορεί να παραπονείται, πολύ δε περισσότερο όταν η Τουρκία επέλεξε τους Ρωσικούς πυράυλους S-400 κατά παράβαση των Νατοικών της υποχρεώσεων χωρίς μάλιστα να δεχθεί ακόμη κυρώσεις!
β. Ανάταξη του υφισταμένου οπλοστασίου των ΕΔ με σύντονες ενέργειες χωρίς να αποκλείονται οι λύσεις απ’ ευθείας αναθέσεων και διακρατικών συμφωνιών χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες και αναίτιες καθυστερήσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο από οπουδήποτε είναι δυνατόν. Πρέπει άμεσα να απορριφθούν οι απαράδεκτοι Γερμανικοί εκβιασμοί για παραίτηση των δικαστικών μας απαιτήσεων 1,5 δις Ευρώ από σύνολο 7 δις Ευρώ, από αγωγή του Ελληνικού Δημοσίου σε βάρος των εμπλεκομένων εταιρειών στην υπόθεση των υποβρυχίων που συναρμολογήθηκαν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ώστε να μας παραδώσουν γρήγορα τις τορπίλες που χρειαζόμαστε [4]. Αυτή είναι η «Σύμμαχος» Γερμανία που εξακολουθούμε να εμπιστευόμαστε, όταν οι εκκλήσεις Ν. Δένδια για αναστολή παροχής τεχνογνωσίας στην κατασκευή των υποβρυχίων 214 της Τουρκίας έπεσαν στο κενό, όπως και οι οικονομικές κυρώσεις που ζητήσαμε επειδή η Γερμανία αρνείται να συναινέσει και έτσι η ΕΕ παρέπεμψε το ζήτημα για τον Δεκέμβριο 2020.
Σε ότι δε αφορά την Ήπια Ισχύ μας θα πρέπει να εκμεταλλευθούμε τον πεπερασμένο χρόνο των 70 ημερών για να προχωρήσουμε σε μιά σειρά από καίριες κινήσεις όπως:
α. Επέκταση των χωρικών μας υδάτων σε Κρήτη, Κάσο, Κάρπαθο, Ρόδο και Καστελλόριζο στα 12 ναυτικά μίλια όπως έχουμε το μονομερές δικαίωμα, μή λαμβάνοντας υπόψη το CASUS BELLI της Τουρκίας που ιδιαίτερα αυτήν την χρονική περίοδο δεν θα τολμήσει να εξασκήσει, πρώτα για να μην εναντιωθεί στις ΗΠΑ και την ΕΕ που την έχουν πολλαπλά προειδοποιήσει ότι πρέπει τα διμερή θέματα με την Ελλάδα να λυθούν μέσω διαπραγματεύσεων με βάση το Διεθνές Δίκαιο και ύστερα για να να μην επισπεύσει τις κυρώσεις της ΕΕ που αναμένονται τον Δεκέμβριο από την συνεχιζόμενη προκλητικότητά της, που θα είναι καταστρεπτικές για την πολύ εύθραυστη οικονομία της με την συνεχιζόμενη υποτίμηση της Τουρκικής λίρας. Μπορεί οι φίλοι μας οι Αμερικανοί να στεναχωρηθούν γι΄αυτό επειδή είναι κάτι που δεν το συνιστούν εδώ και χρόνια, αλλά θα βρεθούν πρό τετελεσμένων γιατί είναι αδύνατο να μπορέσουν να ασχοληθούν με την Ελλάδα, όταν ο Πρόεδρος D.TRUMP ήδη προσπαθεί να αντιπαρατεθεί με την Δικαιοσύνη για τα αποτελέσματα των προσφάτων εκλογών και όταν πρόσφατα η Αμερικανική Διπλωματία έχει διακηρύξει σε όλα τα επίπεδα ότι οι σχέσεις των δύο Χωρών είναι στο καλύτερο επίπεδο από ποτέ, με βάση τις πρόσφατες στρατιωτικές, διπλωματικές και επενδυτικές κινήσεις που επιχειρούνται στην Χώρα μας από την Αλεξανδρούπολη ως τη Σούδα και από την MICROSOFT μέχρι την ONEX για τα Ναυπηγεία Νεωρίου & Ελευσίνας. Μια εναλλακτική κίνηση θα ήταν να εξετασθεί σε πρώτη φάση η επέκταση των χωρικών μας υδάτων στα 10 ναυτικά μίλια ώστε να εναρμονίζονται απόλυτα με τον Ελληνικό εναέριο χώρο που κατά την λογική Αμερικανών και ΝΑΤΟ είναι αυτό που και αυτοί θα αποδέχονταν, με βάση την μέχρι σήμερα Διεθνώς αναγνωρισμένη πρακτική[5] [6] και αν συνεχίσει η Τουρκία να αρνείται την έναρξη διαβουλεύσεων για τα ΜΟΕ και την εξεύρεση λύσης για την μοναδική μας διαφορά, την επέκταση τους στα 12 ναυτικά μίλια εκεί που κρίνουμε απαραίτητο, ώστε όλοι να καταλάβουν πως αρκετά ανεχτήκαμε τις προκλήσεις της Άγκυρας και τις συμβουλές των Συμμάχων μας που ενδιαφέρονται μόνον για την ησυχία τους και καθόλου για μας. Άλλωστε δεν θα κάνουμε κάτι παράνομο, απλά θα εξασκήσουμε μονομερώς το δικαίωμά μας να επεκτείνουμε τα χωρικά μας ύδατα όπως προβλέπει η Συνθήκη UNCLOS.
β. Να ενώσουμε την φωνή μας με την Γαλλία που έχει επισήμως δηλώσει ότι προτίθεται να το πράξει στην επικείμενη Σύνοδο του Δεκεμβρίου 2020, την Κύπρο, την Αυστρία και όποιον άλλον επιθυμεί ώστε να ανασταλούν οι προνομιακές ρυθμίσεις της Τελωνιακής Ένωσης με την Τουρκία επειδή αυτό θα της στοιχίσει πολύ λόγω της εύθραυστης οικονομίας της. Αν δε και στην Σύνοδο του Δεκεμβρίου 2020, η Γερμανία και οι συνοδοιπόροι της αντιταχθούν στην εφαρμογή πραγματικών οικονομικών κυρώσεων προς την Τουρκία ώστε να την αναγκάσουν να διακόψει την προκλητική της τακτική, τότε θα καταλάβουμε ότι μόνο η Σκληρά ισχύς και τα μέτρα που από μόνοι μας μπορούμε να λάβουμε στο πλαίσιο ενίσχυσης της Ήπιας Ισχύος μας, είναι τα μόνα σοβαρά όπλα που διαθέτουμε για να αναχαιτίσουμε την Τουρκική προκλητικότητα. Αλλά τότε θα έχουμε στη διάθεσή μας μόνο άλλον ένα μήνα για εφαρμογή του σχεδίου ανάταξης της Σκληράς και Ήπιας Ισχύος μας.
γ. Να αναδείξουμε το γεγονός ότι η Τουρκία δεν διστάζει να χρησιμοποιεί την Διεθνή Τρομοκρατία (ISIS, HAMAS) [7], [8] για την επιδίωξη των νεο-οθωμανικών της επιδιώξεων μαζί με όλες τις θιγόμενες Χώρες από την τακτική της αυτή. Δεν είναι άλλωστε κρυφό ότι η Τουρκία χρησιμοποίησε τρομοκράτες του ISIS για τις επιδιώξεις της πρώτα στην Συρία, ύστερα στην Λιβύη και μόλις πρόσφατα στο NAGORNO KARABAH, ενώ είναι επίσης γνωστή η διπλωματία των γαμπρών [9] που εγκαινίασε ο Τούρκος Πρόεδρος με τον Αμερικανό ομόλογό του για διακίνηση μαύρου χρήματος (από πορνογραφία και λαθρεμπόριο χρυσού) δια του οποίου χρηματοδοτεί τα 10 διακεκριμμένα μέτωπα που έχει αναπτύξει ανά την Υφήλιο (Κύπρος, Συρία, Λιβύη, Σομαλία, Σουδάν, Αζερμπαιτζάν, Αφγανιστάν, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κόσοβο & Κατάρ) [10]. Ήδη για το θέμα αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη διερεύνηση από την Αμερικανική Δικαιοσύνη που βέβαια ο Πρόεδρος TRUMP φρόντισε να την καθυστερήσει όσο περισσότερο μπορεί. Ούτε άλλωστε είναι κρυφό ότι ο Ερντογάν υποδέχθηκε εκπροσώπους της Χαμάς στην Τουρκία, που κατά τις ΗΠΑ και το Ισραήλ αποτελεί άλλον ένα βραχίονα της Διεθνούς Τρομοκρατίας. Για τους ανωτέρω λόγους η Ελλάδα θα πρέπει να επιδιώξει την συνδρομή της ΕΥΠ από τις Μυστικές Υπηρεσίες των ΗΠΑ, της Γαλλίας, της Κύπρου, της Συρίας, της Αρμενίας και του Ισραήλ, ώστε από κοινού να συγκεντρώσουν στοιχεία για την υπόθαλψη της Διεθνούς τρομοκρατίας από τον Ερντογάν, ώστε να πεισθεί επιτέλους η Διεθνής Κοινότητα ότι ο άκρατος αναθεωρητισμός της Τουρκίας δεν είναι φαντασίωση της Ελληνικής Πλευράς αλλά ένας υπαρκτός κίνδυνος για την Δύση και όλο τον πολιτισμένο κόσμο και ότι η πολιτική κατευνασμού που ακολουθείται δεν κάνει τίποτε άλλο από την επώαση του αυγού του φιδιού.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Θα τελειώσω με 3 κλισέ.
α. Δεν πρέπει να τρέφουμε φρούδες ελπίδες ότι το ενδεχόμενο αλλαγής στον Λευκό Οίκο μπορεί να αλλάξει την Στρατηγική θεώρηση των ΗΠΑ για τα Ελληνικά πράγματα στις σχέσεις μας με την Τουρκία.
β. Δυστυχώς, ο κατευνασμός της Τουρκίας αποτέλεσε τα τελευταία χρόνια μία επιλογή των ελληνικών κυβερνήσεων. Ο H. KISSINGER έχει δηλώσει για τον κατευνασμό ότι «Στις περιπτώσεις όπου ο "κατευνασμός", δεν χρησιμοποιείται σαν πρόσχημα για να κερδίσει κανείς χρόνο, αποτελεί ένδειξη ανικανότητας να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά μια πολιτική απεριόριστων στόχων». Αυτή ακριβώς την πολιτική απεριορίστων στόχων αντιμετωπίζουμε. Στην περίπτωσή των ελληνο-τουρκικών σχέσεων, ο κατευνασμός προφανώς απέτυχε, και το δέλεαρ μίας ευρωπαϊκής προοπτικής δεν λειτουργεί πλέον.[11]
γ. Οφείλουμε να δούμε το μέλλον με καθαρή ματιά, αυτοπεποίθηση και αποφασιστικότητα και να πάρουμε αποφάσεις γρήγορα στον κρίσιμο χρόνο που μας απομένει.
Υποπτέραρχος (ΜΑ) ε.α. Δημήτριος Μ. Πετρίδης (22ας Σειράς Μηχανικών ΣΜΑ, τάξεως 1974)
-Μηχανολόγος Μηχανικός Πανεπιστημίου Πατρών (1981)
-Αεροναυπηγός Μηχανικός US NAVAL Postgraduate School (1986)
-Εκπρόσωπος Ελλάδος στο Δ.Σ της NAMSA (νυν NSPA 2001-2004)
-Aviation Programme Manager NATO Support & Procurement Agency (NSPA 2009-2017)
-Μέλος: της Αεροπορικής Ακαδημίας Ελλάδος (ΑΑΚΕ), του Επιστημονικού Συλλόγου Μηχανικών Αεροπορίας (ΕΣΜΑ), του Συνδέσμου Αποφοίτων Σχολής Ικάρων (ΣΑΣΙ), του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών (ΕΛΙΣΜΕ) της Κιβωτού Ολιστικής Παιδείας Ε.Δ.
-Μέλος ΔΣ: της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Στρατιωτικών (ΠΟΣ)