Πηγή Economistas: Οι 10 πιο φονικές πανδημίες στην ανθρώπινη ιστορία

Posted in Αλλα - Διάφορα

 

Ο νέος κορωνοϊός SARS-CoV-2 δεν είναι η πρώτη πανδημία που πλήττει τον πλανήτη και αλλάζει -σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό- τον ρου της ανθρώπινης ιστορίας.  Η πρώτη πανδημία καταγράφηκε το 430 π.Χ, κατά τον Πελοποννησιακό Πόλεμο, στην πόλη – κράτος των Αθηνών, προκαλώντας τον θάνατο ενός μεγάλου ποσοστού των κατοίκων, μεταξύ των οποίων και ο Περικλής. Η εν λόγω πανδημία ονομάστηκε «Λοιμός των Αθηνών» ή «Σύνδρομο του Θουκυδίδη» και αντιμετωπίστηκε με τη συνεισφορά του Ιπποκράτη, ο οποίος βρισκόταν στην πόλη εκείνο το διάστημα. 

Ακολούθησαν, ωστόσο, «ορδές» πανδημιών που είχαν αντίκτυπο σε όλη την υφήλιο, δοκιμάζοντας τις ανθρώπινες υποδομές και αντοχές. Δείτε ποιες είναι οι 10 πιο σημαντικές πανδημίες που έπληξαν μέχρι σήμερα την ανθρωπότητα καθώς και τις εκτιμήσεις για τον κορωνοϊό SARS-CoV-2. 

1. Η πανώλη του Ιουστινιανού (543 μ.Χ)

Η ηγεμονία του αυτοκράτορα του Βυζαντίου Ιουστινιανού Α’ επλήγη σημαντικά από ένα ξέσπασμα βουβωνικής πανώλης. Η επιδημία, που έμεινε στην ιστορία ως η «Πανώλη του Ιουστινιανού» ξεκίνησε το 543 π.Χ. εκτιμάται ότι ήταν υπεύθυνη για τον θάνατο 30 έως και 50 εκατομμυρίων ανθρώπων -κοντά στο 50% του πληθυσμού της Γης κατά εκείνη την εποχή.

Οπως και σήμερα με τον κορωνοϊό, η πανδημία της πανώλης επί Ιουστινιανού ζημίωσε σημαντικά το εμπόριο της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, ενώ έδωσε τη δυνατότητα σε άλλους πολιτισμούς να επανακτήσουν Βυζαντινές περιοχές στη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική και σε τμήματα της Ασίας.

2. Μαύρος Θάνατος (1348)

Ανάμεσα στο 1348 και το 1353 ξέσπασε μια από τις πλέον καταστροφικές πανδημίες στην παγκόσμια ιστορία. Πρόκειται για την πανώλη που πήρε τον τίτλο «Μαύρος Θάνατος», από την οποία έχασαν τις ζωές τους περίπου 25 εκατομμύρια άνθρωποι μόνο στην Ευρώπη. Μαζί με την Ασία, εκτιμάται ότι οι νεκροί ανήλθαν τελικά ανάμεσα σε 100 και 200 εκατομμύρια. 

Σύμφωνα με αναλυτές, ο πληθυσμός της Ευρώπης χρειάστηκε περίπου 200 χρόνια για να επανέλθει σε επίπεδα προ της μαύρης πανώλης. Στον «Μαύρο Θάνατο» αποδίδεται και το «χτύπημα» που δέχθηκε η δουλεία, καθώς λόγω των τεράστιων απωλειών προέκυψαν πολλές θέσεις εργασίας, με καλές απολαβές. Κατά το ξέσπασμα της μαύρης πανώλης καταγράφηκαν αιματηρά πογκρόμ σε βάρος μειονοτήτων όπως οι Εβραίοι και οι Ρομά.  

View image on Twitter
 
3. Η φονική ευλογία (15ος – 17ος αιώνας)

Η ευλογιά άρχισε να κάνει την εμφάνισή της στην Ευρώπη κατά τον Μεσαίωνα, όμως εδραιώθηκε όταν αυξήθηκε ο πληθυσμός κατά την εποχή των Σταυροφοριών. Από ιστορικά στοιχεία προκύπτει ότι τον 15ο αιώνα το ποσοστό θνησιμότητας έφτανε το 30%.

Κατά τον 15ο έως τον 17ο αιώνα περίπου 20 εκατομμύρια άνθρωποι στο «Νέο Κόσμο» της αμερικανικής ηπείρου (περίπου το 90% του πληθυσμού), δίνοντας τη δυνατότητα στους Ευρωπαίους να προχωρήσουν σε αποικισμούς και κατακτήσεις. 

Στην Ευρώπη η ευλογιά παρέμεινε η κύρια αιτία θανάτου και τον 18ο αιώνα, σκοτώνοντας κατ’ εκτίμηση 400.000 Ευρωπαίους τον χρόνο. Είναι ενδεικτικό ότι το 10% των βρεφών στη Σουηδία πέθαιναν από ευλογία ετησίως.   

View image on Twitter
4. Χολέρα (1817 - 1823)

Η πρώτη πανδημία χολέρας ξεκίνησε από τον Ινδία και εξαπλώθηκε σε πολλές γειτονικές περιοχές. Ηταν η πρώτη από τις επτά μεγάλες πανδημίες χολέρας που μέχρι σήμερα έχουν στερήσει τις ζωές σε εκατομμύρια ανθρώπους. 

Σύμφωνα με το Business Insider, ο Τζον Σνόου, ένας Βρετανός ιατρός, ανέπτυξε μεθόδους για την ανακοπή της πανδημίας και το 1854 κατάφερε να απομονώσει την πηγή (της χολέρας) σε μια αντλία νερού στο Σόχο του Λονδίνου.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει χαρακτηρίσει τη χολέρα ως την «ξεχασμένη πανδημία», τονίζοντας ότι το έβδομο ξέσπασμα, το 1961, συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Η χολέρα προκαλείται όταν καταναλώνεται τροφή ή νεκρό με συγκεκριμένα βακτήρια και πλήττει περισσότερο τις μη αναπτυγμένες χώρες. 

View image on TwitterView image on Twitter
 
5. Η Ισπανική Γρίπη (1918)

Η Ισπανική Γρίπη ήταν μια πανδημία που ξεκίνησε το 1918, κατά την οποία προσβλήθηκαν από τον ιό 500 εκατ. άνθρωποι, ενώ έχασαν τις ζωές τους πάνω από 50 εκατ. άνθρωποι σε όλο τον κόσμο. 

Ο ιός της Ισπανικής Γρίπης ήταν ο Η1Ν1 και το ξέσπασμά του ήρθε κατά τη «δύση» του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι Αρχές δημόσιας υγείας δεν είχαν κανένα πρωτόκολλο τότε για να αντιδράσουν σε πανδημίες και γι’ αυτόν τον λόγο οι απώλειες ζωών ήταν τεράστιες. 

Τα πρώτα κρούσματα της Ισπανικής Γρίπης καταγράφηκαν στη Γαλλία τον Απρίλιο του 1918, ενώ ακολούθησαν περιστατικά σε Ιταλία, Μεγάλη Βρετανία, ΗΠΑ και στη Γερμανία. Τον Ιούνιο του ίδιου έτους η πανδημία έφτασε στις Ινδίες, τον Ιούλιο στη Νέα Ζηλανδία και τον Αύγουστο στη Νότιο Αφρική. 

Spanish Flu 1919 Map 

View image on Twitter

 

6. Η γρίπη του Χονγκ Κονγκ (1968)

Ακριβώς πενήντα χρόνια μετά την Ισπανική πανδημία, «γεννήθηκε» ένας νέος ιός γρίπης, ο Η3Ν2. Οι απώλειες της γρίπης του Χονγκ Κονγκ σε ανθρώπινες ζωές  υπολογίζονται στο ένα εκατομμύριο. Η ιός της γρίπης του Χονγκ Κονγκ θεωρείται ως ένας από τους πιο μεταδοτικούς καθώς το 1968, σε διάστημα δυο εβδομάδων, προσέβαλε 500.000 ανθρώπους. 

Θεωρείται η πρώτη πανδημία της σύγχρονης εποχής, οι συνθήκες μετάδοσης της οποίας επιδεινώνονται από τον πολλαπλασιασμό των αεροπορικών μετακινήσεων, και προκαλεί παγκόσμια κινητοποίηση, υπό τον συντονισμό του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. 

Η συγκεκριμένη πανδημία ανέδειξε για πρώτη φορά τη σημασία δημιουργίας εμβολίων κατά των επικίνδυνων ιών. Από τον Νοέμβριο 1969 είναι διαθέσιμα αποτελεσματικά εμβόλια κατά της γρίπης του Χονγκ Κονγκ.

7. HIV/AIDS (1981-σήμερα)

Οι πρώτες περιπτώσεις του HIV/AIDS καταγράφηκαν το 1981, όμως η νόσος εξακολουθεί και σήμερα να προκαλεί απώλειες ζωών. Από το 1981, 75 εκατ. άνθρωποι ήταν φορείς του HIV και περίπου 32 εκατ. έχασαν τις ζωές τους. 

Πρόκειται για ένα σεξουαλικώς διαδιδόμενο νόσημα, για το οποίο δεν υπάρχει θεραπεία. Γι’ αυτόν τον λόγο θεωρείται ως μια επίμονη επιδημία που επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπων, κάθε χρόνο. Παρότι δεν υπάρχει θεραπεία για το AIDS, έχουν βρεθεί θεραπείες που μπορούν να ελέγξουν το HIV και να «φρενάρουν» τη νόσο. 
Ενας από τους πλέον γνωστούς ανθρώπους που διαγνώστηκε με HIV είναι ο αστέρας του ΝΒΑ, και των Λος Αντζελες Λέικερς, Μάτζικ Τζόνσον. Ο Τζόνσον αποκάλυψε την είδηση το 1991, οπότε και εγκατέλειψε την ενεργό δράση. 

Τα περισσότερα περιστατικά HIV/AIDS καταγράφονται σήμερα σε χώρες της Αφρικής. Ο ιός έδωσε αφορμή για ομοφοβικά ξεσπάσματα, τα οποία περιγράφηκαν στη βραβευμένη με Οσκαρ ταινία «Philadelphia», το 1993.

8. SARS (2002-2003)

Το SARS (Σοβαρό Οξύ Αναπνευστικό Σύνδρομο) είναι μια ασθένεια που προκαλείται από έναν από τους επτά κορωνοϊούς που επηρεάζουν τους ανθρώπους. Η επιδημία ξεκίνησε από την επαρχία Γκουαντόνγκ στην Κίνα και εξελίχθηκε σύντομα σε παγκόσμια πανδημία, «αγγίζοντας» 26 χώρες. 

Από το SARS προσβλήθηκαν πάνω από 8.000 άνθρωποι, ενώ έχασαν τις ζωές τους 774 -ένα πολύ μεγάλο ποσοστό. Οι συνέπειες της πανδημίας του SARS περιορίστηκαν λόγω της ταχείας αντίδρασης των υγειονομικών Αρχών, παγκοσμίως, που επέβαλαν καραντίνες σε συγκεκριμένες περιοχές και απομόνωναν ύποπτα περιστατικά. 

Ο κορωνοϊός του SARS είναι κατά 86,9% όμοιος με τον νέο κορωνοϊό (SARS-CoV-2) σε ό,τι αφορά το γενετικό του προφίλ. Η έξαρση του SARS συνέβαλε στην ανάπτυξη σημαντικών πρωτόκολλων για τα νοσοκομεία (απολυμάνσεις, χρήση μασκών κ.λπ) του Χονγκ Κονγκ, και όχι μόνο. 

9. Η Γρίπη των χοίρων ή H1N1 (2009 - 2010)

Το 2009 παρατηρήθηκε μια νέα μορφή γρίπης, που έμελε να προσβάλει 60,8 εκατομμύρια ανθρώπους στις ΗΠΑ και να προκαλέσει, παγκοσμίως, εκατοντάδες χιλιάδες θανάτους (έως και άνω των 500.000 σύμφωνα με κάποιες αναφορές). 

Ο Η1Ν1 του 2009 ονομάστηκε «Γρίπη των χοίρων» καθώς ξεκίνησε από γουρούνια που είχαν επαφή με ανθρώπους. Ο ιός ήταν διαφορετικός από τα συνήθη ξεσπάσματα γρίπης καθώς το 80% των θανάτων ήταν ανθρώπων ηλικίας κάτω των 65 ετών (τυπικά το 70% με 90% των θανάτων από γρίπη αφορά άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών). 

Ο Η1Ν1 «δίδαξε» στην επιστημονική κοινότητα πόσο γρήγορα μπορεί να εξελιχθεί ένας ιός σε πανδημία, κατά τον 21ο αιώνα. Ειδικοί διαπίστωσαν ότι θα πρέπει να γίνονται προετοιμασίες για τέτοιες πανδημίες, ώστε να ανταποκρίνονται ταχύτερα στο μέλλον.  

View image on Twitter
10. Εμπολα (2014 - 2016)

Ο ιός Εμπολα -που πήρε το όνομά του από έναν ποταμό κοντά στο σημείο που καταγράφηκε το πρώτο κρούσμα- είχε περιορισμένο πεδίο συγκριτικά με άλλες πανδημίες της σύγχρονης εποχής. Ηταν όμως εξαιρετικά θανατηφόρος. 

Ξεκίνησε από ένα μικρό χωριό στη Γουινέα το 2014 και εξαπλώθηκε σε γειτονικές χώρες της Δυτικής Αφρικής. Ο ιός σκότωσε 11.325 ανθρώπους από τους 28.600 που προσβλήθηκαν από αυτόν. Ο Εμπολα θεωρείται ότι κόστισε 3,77 δισ.  ευρώ στη Γουινέα, τη Λιβερία και τη Σιέρα Λεόνε. Οπως και η χολέρα, τα θύματά του ήταν οι χώρες που δεν είχαν τις υποδομές για να τον αντιμετωπίσουν. 

View image on Twitter
Νέος κορωνοϊός, SARS-CoV-2 (2019 – σήμερα)

Το εν εξελίξει ξέσπασμα του νέου κορωνοϊού, που προκαλεί την ασθένεια COVID-19, αποκάλυψε τα τρωτά σημεία των συστημάτων υγείας, παγκοσμίως. Ο αριθμός των κρουσμάτων αυξάνεται καθημερινά, όπως και αυτός των θανάτων. 

Υπάρχουν εκτιμήσεις που αναφέρουν ότι ο νέος κορωνοϊός θα εξαπλωθεί και, πιθανώς, θα προσβάλει το 40% με το 70% του παγκόσμιου πληθυσμού. Το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Αυστραλίας επισημαίνει σε μελέτη του ότι ο κορωνοϊός θα προκαλέσει εκατομμύρια θανάτους και ένα πλήγμα ύψους 2,1 τρισεκατομμυρίων ευρώ στο παγκόσμιο ΑΕΠ. 

Σε πρόσφατο δημοσίευμα της Wall Street Journal, επιδημιολόγοι παρέθεταν τα πιθανά σενάρια. Η πιο «μαύρη» εκδοχή είναι να προκληθούν περί τους 10 εκατομμύρια θανάτους από τον νέο κορωνοϊό, ενώ η πιο ελπιδοφόρα… κατεβάζει τον αριθμό των νεκρών σε κάποιες δεκάδες χιλιάδες.

Νίκος Βέττας: Αναπτυξιακές προκλήσεις και προτεραιότητες οικονομικής πολιτικής

Posted in Αλλα - Διάφορα

ΕΘΝΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ για το νέο ΕΣΠΑ 2021 2027
Αθήνα , 17 Ιανουαρίου 2020
Νίκος Βέττας
Γενικός Διευθυντής
Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (IOBE)
Καθηγητής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Αναπτυξιακές προκλήσεις και προτεραιότητες
οικονομικής πολιτικής

Κατεβάστε ΕΔΩ! την παρουσίαση! 

Αναστάσιος Μπασαράς: Ο Πίνακας των Βίντεο των Δράσεων

Posted in Αλλα - Διάφορα

1. Η Επανάσταση του 1821 και η Διαχρονική της Σημασία στο παρά ένα της διακοσιετηρίδας

2.     70YEARS SMAfinal

3. ΕΛΙΣΜΕ Αναστάσιος Μπασαράς 20200116 «Ελλάδα-Κύπρος-Αίγυπτος-Ισραήλ & ΗΠΑ και η Αμυντική Οικονομία»

4.     HAF Academy Graduates Association Air Conference 'Learning from the Past and Empowering the Future'

5.     HAF Academy Graduates: Closure of the Conference 'Learning From the Past &Empowering the Future!;

6.     Esperida-Timis-Pesonton 28 October 1940

7.     ΕΛΙΣΜΕ, ΣτΑ Αναστάσιος Μπασαράς 20190307 «Η Επισκόπηση της Διηνεκούς Ελληνικής Οικονομικής Κρίσης»

8.     KB 2 Year REQUIEM

9.     AirCon20191128SynedrioVideoShort

10. ΕΛΙΣΜΕ Αναστάσιος Μπασαράς 20190919 'NATO: 70 Χρόνια Συμμαχίας'

11. Conference on 'Defence and Security: State of the Art Technology'

12. Ο αντιπρόεδρος Δ Σ ΕΛΙΣΜΕ Αναστάσιος Μπασαράς στην TRT 220518

13. ΕΛΙΣΜΕ, ΣΑΣΙ: Ημερίδα 'Αμυντική Βιομηχανία - Τεχνολογία - Logistics, ως μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας' ΕΒΕΑ 20172704

14.  Πέρας Σεμιναρίου ' Security and Defence Economics, Logistics Management-Engineering-Support!t

15. ‘Αμυντική Βιομηχανία, Τεχνολογία, Logistics, ως μοχλός Ανάπτυξης της Οικονομίας’

16. ΠΡΟΒΟΛΗ ΠΛΗΡΟΥΣ PLAYLIST

17. Anastasios Basaras: Defence Logistics and Structural Changes in the Armed Forces

18. Αμυντική Βιομηχανία, Τεχνολογία, Logistics, ως μοχλός Ανάπτυξης της Οικονομίας’

19. ‘Αμυντική Βιομηχανία, Τεχνολογία, Logistics, ως μοχλός Ανάπτυξης της Οικονομίας’

 21. Civil Military Relations, Anastasios Basaras

22. ELISME Presentation 20161007

23. Βιντεο Ανακοίνωσης του Συνεδρίου Λάρισας

24. Βίντεο Ανακοινωσης του Συνεδρίου στο Πολεμικό Μουσείο

25. Βιβλιοπαρουσίαση Εγχειριδίου μου: 'Logistics Management Engineering Support Presentation'

26. Seminar: Security and Defence Economics- Logistics Management Engineering Support

27. Παρουσίαση Σεμιναρίου στον ΣΑΣΙ

28. Εναρξη Σεμιναρίου στο ΕΛΙΣΜΕ

29. Πέρας Σεμιναρίου στο ΕΛΙΣΜΕ

30. Ημερίδα ‘Αμυντική Βιομηχανία, Τεχνολογία, Logistics, ως μοχλός Ανάπτυξης της Οικονομίας’

31. Σεμινάριο: Security Defence Economics – Logistics Management, Engineering Support, Επισκόπηση – Μαθήματα – Ερωτήματα: Εισηγητές Θ. Γιαννιτσόπουλος, Α. Μπασαράς

32. Civil Military Relations: Anastasios Basaras

33. COMMON FOREIGN and SECURITY POLICY of the European Union: Αναστάσιος Μπασαράς

34. Παρουσίαση ΕΛΙΣΜΕ: Αναστάσιος Μπασαράς

35. "Αμυντική Βιομηχανία, Τεχνολογία και Logistics ως μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας μας'
Συντονιστές Ημερίδας: Μπασαράς Αναστάσιος, Γιαννιτσόπουλος Θεόδωρος
ΥΠΕΘΑ- Γεν. Δντής Διεύ/νσης Αμυντικού Εξοπλισμού & Επενδύσεων, Κυριάκος Κυριακίδης
Τομέας Άμυνας ΝΔ, Αθανάσιος Δαβάκης (Πρώην Υφπγος)
Τομέας Άμυνας ‘Ποτάμι’, Γιωργος Τσιτσιλιάνος
Δντής ΣΓ Προεδρίας Δημοκρατίας, Απχος (Ι) Γρηγόριος Πρεζεράκος
Πρόεδρος ΕΛΙΣΜΕ, Βασίλειος Μαρτζούκος, 
Πρόεδρος ΣΑΣΙ, Ευάγγελος Γεωργούσης
Βίντεο ΕΔΩ!

Αξίζει, επίσης, να δείτε όλες τις εισηγήσεις της Ημερίδας μας:

36. Επισκόπηση – Μαθήματα – Ερωτήματα του Σεμιναρίου: Security Defence Economics – Logistics Management, Engineering Support.
Εισηγητές: Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος, Αναστάσιος Μπασαράς
Βίντεο ΕΔΩ!

Το ΕΒΕΑ και η Προαγωγή και Στήριξη της Αμυντικής Βιομηχανίας και της Αγοράς Logistics
Εισηγητής: Θωμόγλου Παύλος:
Βίντεο ΕΔΩ!

Εθνική Αμυντική Βιομηχανική Στρατηγική:
Εισηγητής: Βούρης Κοσμάς
Βίντεο ΕΔΩ!

Η Ελληνική Οικονομία και οι Προοπτικές της.
Εισηγητής: Καζάκος Πάνος
Βίντεο ΕΔΩ!

Εθνική Στρατηγική Logistics - Παρουσίαση ΣΥΝΔΔΕ&Ε (Επισκόπηση, Ρόλος, Αδυναμίες, Ευκαιρίες,Προτάσεις)
Εισηγητής: Μπαρμπαγιάννης Βασίλειος
Βίντεο ΕΔΩ!

Παρουσίαση ΕΕΛΕΕΑ (Επισκόπηση, Ρόλος, Αδυναμίες, Ευκαιρίες, Προτάσεις)
Εισηγητής: Τρουλλινός Γεώργιος
Βίντεο ΕΔΩ!

Παρουσίαση ΣΕΚΠΥ (Επισκόπηση, Ρόλος, Αδυναμίες, Ευκαιρίες, Προτάσεις)
Εισηγητής: Ροζολής Αναστάσιος
Βίντεο ΕΔΩ!

Παρόν Μέλλον και Προοπτικές της Αμυντικής Βιομηχανίας
Εισηγητής: Παπασπύρου Χαράλαμπος
Βίντεο ΕΔΩ!

Η Τεχνολογία και ο Ρόλος της στην Εθνική Άμυνα και Ασφάλεια
Εισηγητής: Κυριαφίνης Πέτρος
Βίντεο ΕΔΩ!

Η Μετάβαση από τα Επανδρωμένα στα μη Επανδρωμένα Μαχητικά: Καινοτομία και Ρεαλισμός στο νέο Οικονομικο-επιχειρησιακό Περιβάλλον
Εισηγητής: Γερούλης Γεώργιος
Βίντεο ΕΔΩ!

The Challenges of Growing a business in Greece. A Foreign Perpspective.
Εισηγητής: Κοντογιάννης Νικόλαος
Βίντεο ΕΔΩ!

Maritime and Port Logistics
Εισηγητής: Δενιόζος Νικόλαος:
Βίντεο ΕΔΩ!

Μεθοδολογία Ανάπτυξης Αμυντικής Βιομηχανίας και Logistics
Εισηγητής: Παπασωτηρίου Δημήτριος
Βίντεο ΕΔΩ!

Τα Logistics του Σύγχρονου Λιανεμπορίου
Εισηγητής: Ζίγκλης Μιχαήλ
Βίντεο ΕΔΩ!

Ο Ρόλος και η Ευθύνη του Διαμεταφορέα ως Εντολοδόχου της Διεθνούς Μεταφοράς
Εισηγητής: Αργυρίδης Νικόλαος
Βίντεο ΕΔΩ!

Η συμμόρφωση (compliance) στα νέα διεθνή πρότυπα ασφάλειας & ποιότητας και η εκπαίδευση του Ανθρώπινου Δυναμικού, παράγοντες ανάπτυξης ισχυρών συστημάτων Logistics
Εισηγήτρια: Αργυρού Μαριλένα
Βίντεο ΕΔΩ!


Κατεβάστε  την Τεκμηρίωση και τις Σημειώσεις του Σεμιναρίου στην Πορταριά PDF1και PDF2!

Κατεβάστε Εδώτο βίντεο της περιγραφής του Σεμιναρίου!

Κατεβάστε Εδώ,το βίντεο των συνεντεύξεων και του σχολιασμού του Σεμιναρίου!

Κατεβάστε Εδώτο βίντεο της προβολής στην Αθήνα!

ΚατεβάστεΕδώτο βίντεο της προβολής στη Θεσσαλία!

Κατεβάστε Εδώτο βίντεο της προβολής στην Κεντρική Ελλάδα!

Κατεβάστε Εδώτο κείμενο της προβολής της εφημερίδας 'Ταχυδρόμος' του Βόλου!

Κατεβάστε παρακάτω τα βίντεο του Συνεδρίου στην Αθήνα:

 Εισαγωγή- Συντονισμός Εναρξη Συνεδρίου Α. Μπασαράς, Β. Μπαλαφούτης ΑΔ/ΓΔΑΕΕ Γ. Μαρτζούκος Πρόεδ. ΕΛΙΣΜΕ Δ. Γεωργούσης Πρόεδρος ΣΑΣΙ Ε. Γιαννιτσόπουλος Απδρος ΣΑΣΙ
https://www.youtube.com/watch?v=ey__pnTwPTo&t=76s
Χαιρετισμός-Εισαγωγή Α. Μπασαράς Αντιπρόεδρος ΕΛΙΣΜΕ
https://www.youtube.com/watch?v=vyZtSLlVdXs&feature=youtu.be
Το Επιχειρησιακό 'Round' Table Panel θα συζητήσει και απαντήσει, με τη σειρά από την αρχή στο τέλος και αντίστροφα, σε 3-4 προκαθορισμένες - καλά επιλεγμένες ερωτήσεις -. Η κάθε απάντηση δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 2-3 λεπτά. Μία από τις ερωτήσεις θα αφορά τις προσωπικές απόψεις, γνώμη, εμπειρίες και προτάσεις για τη σημασία και τη σπουδαιότητα της τεχνολογίας και της έρευνας στην άμυνα και ασφάλεια της χώρας καθώς και τη συνεισφορά στην οικονομία. Δ. ΕΛΕΥΣΙΝΙΩΤΗΣ, Κ. ΖΙΑΖΙΑΣ, Χ. ΒΑΙΤΣΗΣ, Ε. ΓεωργούσηςΗ. ΣΙΩΝΙΔΗΣ, Ι. ΡΑΧΩΒΙΤΣΑΣ, Κ. ΒΟΥΡΗΣ Ι. Αναστασάκης Ζ. Γκίκας Συντονιστής Α. Μπασαράς
https://www.youtube.com/watch?v=jrfYf5mKuzA&t=2224s  
Η Εθνική μας Αμυνα και Ασφάλεια στο Πλαίσιο των Περιοχικών ΕξελίξεωνΕυάγγελος ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ
https://www.youtube.com/watch?v=vz9G8HRdz4E&feature=youtu.be 
Αναβαθμίσεις, Διαλειτουργικότητα και Δικτυοκεντρικότητα: Βασικοί Άξονες Ανάπτυξης της Πολεμικής Αεροπορίας του 21ου Αιώνα Πλέσσας Ντένηςhttps://www.youtube.com/watch?v=4kN3mjf793E&t=4s
Surveillance and Control Κλής Βασίληςhttps://www.youtube.com/watch?v=-5tiL3mE-II&feature=youtu.be
Ασφάλεια Πληροφοριακών & Επικοινωνιακών Συστημάτων και Υποδομών εν όψει του νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (ΕΕ/(2016/679) ΠΑΠAΘΑΝΑΣΙΟΥ Αναστάσιοςyoutube.com/watch?v=unr8UIDpykE&feature=youtu.be
Πολυχωρικές Επιχειρήσεις & πλέγματα αντιπρόσβασης & άρνησης περιοχής (A2/AD) στο ελληνοτουρκικό σύστημα αντιπαράθεσης Γρίβας Κωνσταντίνος
https://www.youtube.com/watch?v=d_HCl1FVE5E&feature=youtu.be
Βιομηχανία Βιομετρικών Εφαρμογών, και Εισαγωγή τους σε Πληροφοριακά Συστηματα Αστυνομικών Υπηρεσιών ΜΠΑΚΙΡΛΗ Εριφύλη
https://www.youtube.com/watch?v=we0bbbhzqEo&feature=youtu.be 
Ερωτήσεις – Συζήτηση Πρώτης Ενότητας ΜΠΑΚΙΡΛΗ Εριφύλη
https://www.youtube.com/watch?v=lDru2L1tcoA&feature=youtu.be  
GROUP TECHNOLOGY – the state of the art of SIMPLICITY to growth nations Δημήτρης Παπασωτηρίου
https://www.youtube.com/watch?v=01Bwf8mdy5Q&feature=youtu.be  
"Ergonomics - Safety Management and Culture" Σωτηριάδης Παναγιώτης
https://www.youtube.com/watch?v=n6CwO91h8VY&t=68s 
Επίγνωση θαλασσίου τομέα στην Ανατολική Μεσόγειο. Ο ρόλος της Ελλάδος Χρυσοχού Γιώργος
https://www.youtube.com/watch?v=f-i17UndAto&t=2s 
New Capabilities (new type of missions, weaponization) of RPAS Operating in Austere Military Environment Μπόσινας Νίκος
https://www.youtube.com/watch?v=85WkoLj0SV8&feature=youtu.be 
Ο κομβικός ρόλος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών (ENISA) για τη σύγχρονη ευρωπαϊκή Α/Α Παναγιώτα Μιχελήhttps://www.youtube.com/watch?v=TGcR7xqJMD8&feature=youtu.be  
Συγκρίνοντας τα Ελληνικά και Τουρκικά βήματα στο Διάστημα Κολοβός Αλέξανδρος
https://www.youtube.com/watch?v=sjOVOJ41efI&feature=youtu.be  
Metamaterials and Stealth Techogy Ιωάννου Κυριάκοςhttps://www.youtube.com/watch?v=u5ZtP1_AEyY&feature=youtu.be
18 Ερωτήσεις – Συζήτηση 2 Ενότητας Κουντουρόγιαννη Βασιλικήhttps://www.youtube.com/watch?v=MgcdMDIY0Bk&feature=youtu.be
Το Τεχνολογικό 'Round' Table Panel θα συζητήσει και απαντήσει, με τη σειρά από την αρχή στο τέλος και αντίστροφα, σε 3-4 προκαθορισμένες - καλά επιλεγμένες ερωτήσεις -. Μία από τις ερωτήσεις θα αφορά τις προσωπικές απόψεις, γνώμη, εμπειρίες και προτάσεις για τη σημασία και τη σπουδαιότητα της τεχνολογίας, της έρευνας, της εκπαίδευσης και των Logistics στην ανάπτυξη της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας καθώς και τη συνεισφορά της στην υποστήριξη και ενίσχυση της άμυνας και ασφάλειας της χώρας. Πέτρος Κυριαφίνης ΓΔΑΕΕ Ιωάννης Ταφύλλης, ΚΕΜΕΑ Π. Θωμόγλου, ΕΒΕΑ Ιωαν. Κούκος Κοσμήτωρ ΣΝΔ Π. Κωτσιόπουλος Κοσμήτωρ ΣΙ Γεώργιος Τρουλινός, ΕΛΕΕΑ Αναστάσιος Ροζολής, ΣΕΚΠΥ Νικ.Κοντογιάννης, ΑΠΕΛΛΑ Κ. Χατζηααναστασίου, ΒΟΣΑ Ν. Αργυρίδης ΣΥΝΔDE&L
https://www.youtube.com/watch?v=DRaJa_e1cwo&t=10s
Computer Vision and Artificial Intelligence in (UxVs)s ΠΟΘΗΤΟΣ Μιχαήλ
https://www.youtube.com/watch?v=cUrSpgOoeq8&feature=youtu.be  
Early Warning Against Stealth Aircraft, Missiles and Unmanned Aerial Vehicles Ζηκίδης Κωνσταντίνος
https://www.youtube.com/watch?v=RLp9Hl19ytg&feature=youtu.be  
ΑeroPhoto Μπουτσoύκης Περικλήςhttps://www.youtube.com/watch?v=pobp0GeaWqU&feature=youtu.be
Integrated Suite for Maritime Interdiction Operations Μπουρμπούλης Νικόλαος
https://www.youtube.com/edit?video_id=L6n7eEVrmVY&video_referrer=watch
Defence Logistics for the 21st Century Μπασαράς Αναστάσιοςhttps://www.youtube.com/watch?v=8m9lIPxti4s&feature=youtu.be
Military Reverse Logistics and Engineering Ταραλάς Γιώργοςhttps://www.youtube.com/watch?v=RlQlkNI0n8o
Νέες Τάσεις Logistics με τις Εξελίξεις Τεχνολογίας Αργυρίδης Νίκοςhttps://www.youtube.com/watch?v=7GXDJDD2BMA&feature=youtu.be
NATO Codification: The Force Multiplier of Modern Defence Log Δερβεντζής Νίκος
https://www.youtube.com/watch?v=RKCBWBewx4M&feature=youtu.be
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ & ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗΝ Α/Α. Γερούλης Γεώργιος
https://www.youtube.com/watch?v=IqnOVMcNnf4&feature=youtu.be
Ερωτήσεις-Συζήτηση Τρίτης Ενότητας Σβουρδάκου Δέσποινα
https://www.youtube.com/watch?v=o1jNNg3EUvo&feature=youtu.be  
Terahertz Sensors : Technology and Applications Χρήστος Μπολάκης
https://www.youtube.com/watch?v=8HLcyDj7CQo&feature=youtu.be  
Η Επίδραση του Κοινωνικού Διαδικτύου στην Άμυνα Ασφάλεια Καράμπελας Παναγιώτης https://www.youtube.com/watch?v=UmTioDDJ8qw 
Φυσική και Τεχνολογίες Κβαντικής Πληροφορίας: Εξελίξεις Αιχμής Α/Α Θεοδόσης Δουβρόπουλος https://www.youtube.com/watch?v=KSsUJzUEQiE 
Μικροκυματικοί Ενισχυτές Ευαγγελία Καραγιάννη
https://www.youtube.com/watch?v=DObV9Cx7CbY&feature=youtu.be  
Future of Manufacturing for Military Applications ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ Πάνος
https://www.youtube.com/watch?v=busZ8oaoRJg&feature=youtu.be  
Προσαρμοστικός Έλεγχος στις Συλλογές Κατεύθυνσης Γενικού Τύπου Βομβών Ιωάννης Κίτσιος
https://www.youtube.com/watch?v=vyvYUWv_-o4&feature=youtu.be  
Βαθμοί Ηλεκτροοπτικής Αορατοποίησης (Stealth) Πολεμικών Πλοίων και Η/Ο Πόλεμος. Διεθνείς Εξελίξεις και Ερευνα Αιχμής ΣΝΔ Νίκος Σολωμόςhttps://www.youtube.com/watch?v=V2NQTO1i9SQ&feature=youtu.be
Perspectives of the EU Common Security and Defence Policy Γεωργιάδης Σάββας https://www.youtube.com/watch?v=-svL_7k68vk&feature=youtu.be
Απομακρυσμένη αυτόνομη vs αυτόβουλη ικανότητα σκόπευσης με συστήματα τεχνητής νοημοσύνης: προβλήματα και προοπτικές Ιωάννα Λεκέα Δημήτρης Σταματέλος
https://www.youtube.com/watch?v=W4XU0d-mT-o&feature=youtu.be  
Ερωτήσεις-Συζήτησης Ενότητας Καρελά Μαρία
https://www.youtube.com/watch?v=MY695hHPCQ8&feature=youtu.be  
Λήξη Σεμιναρίου Βούρης- Μπασαράς – Γιαννιτσόπουλοςhttps://www.youtube.com/watch?v=f-i17UndAto&feature=youtu.be

Αναστάσιος Μπασαράς - Επιμέλεια: Turkish Defense Industry

Posted in Αλλα - Διάφορα

Historical development

General

The first initiative in establishing a defense industry in Turkey goes back to the period of the Ottoman Empire. Defense industry which had a strong position up until the 17th century, stayed outside the technological developments in Europe since the 18th century and has totally lost its impact starting from World War I.

Thus, no significant defense industry infrastructure was present during the first years of the Republic and activities in this domain were limited to the establishment of new facilities near Ankara during the Turkish War of Independence. Having the view that defence industry is a part of the overall industrialization and development, the Republican Administration supported the State’s guidance in industrialization and therefore the defense industry during the first planning period. Despite such activities as the in-country aircraft production, a strong –infrastructure could not be established due to internal and external conditions.

In the post World War II Period, activities in defense industry initiated during the first years of the Republic were not sufficient due to lack of State support, which came to a halt as a result of the foreign military aid received upon promotion of bilateral relations with the United States and Turkey’s membership of NATO.

However, regional problems Turkey faced in the 1960s, Cyprus crises in 1963 and 1967, Turkish invasion of Cyprus in 1974 and the arms embargo following the invasion necessitated the development of a defence industry based on national resources. After 1974 Turkish Armed Forces Foundation were established with this understanding and some investments, though limited were initiated.

Besides the administrative and financial difficulties in maintaining and improving the national capabilities, limited national resources as well as the procurement policies proved insufficient to fill the increasing gap in Turkish Armed Forces defence equipment.

1923-1950

Machinery, craftsmen and workmen transferred discreetly from Istanbul and its surroundings at the end of the First World War played a crucial role in winning the War of Independence. Small scale and simple workshops in Ankara, Konya, Eskişehir, Keskin and Erzurum not only provided light weapons and ammunition but also lay the foundation for a sound local defence industry infrastructure.

General Directorate of Military Facilities was set up in 1921. Establishing and industry of weapons and ammunition was discussed for the first time during the İzmir Congress of Economics. In 1924 a facility for repair of light weapons and artillery and another facility for ammunition and carpenter work in Ankara; in 1924 a new ammunition facility in Ankara; in 1930 a capsule facility in Kayaş; in 1931 a power plant and steel facility in Kırıkkale ; in 1936 a facility for gunpowder, rifle and artillery; in 1943 a facility for gas masks in Mamak were established. In addition, Nuri KILLIGİL facility set up near Haliç region, İstanbul; in 1930 was then one of two private firms producing weapons. Producing pistols, 81 mm mortar and its ammunition, explosives and pyrotechnics, this facility provided support to the Turkish Armed Forces during World War II.

In 1924, Gölcük Shipyard was set up for the maintenance of Yavuz battle cruiser. In 1941, Taşkızak Shipyard was reactivated.

Turkish aviation industry was initiated through the establishment of Tayyare ve Motor Türk AŞ (TamTAŞ) in 1926. The facilities of TamTAŞ established in Kayseri, started production in 1928; until 1939, a total of 112 aircraft –15 German Junkers A-20s, 15 US Hawk fighters, 10 US Fledging trainers, 15 German Gotha liaison aircraft –were produced. After completion of the maintenance of the aircraft in the inventory of the Turkish Air Force Command, TamTAŞ suspended aircraft production in 1939.

24 Nu. 37 aircraft and many gliders were produced in the aircraft facility founded by Nuri DEMİRDAĞ in Istanbul in 1936. but this private firm was out of operation in 1943.

The first major initiative in the aviation industry was the formation of an aircraft facility by Turkish Aviation Association in Ankara, 1941. Starting production in 1944, this facility produced 80 Miles Magister trainer aircraft, two –engine ambulance aircraft THK-10 light transport aircraft, 60 Ugur two-seater trainer aircraft and various types of gliders. The first aircraft engine facility was set up in Ankara, in 1945 and started production in 1948. various facilities were established in Malatya between 1942-43 in order to repair and maintain the aircraft procured from the United Kingdom during the IInd World War.

Foreign military aid that started upon Turkey’s membership in NATO and increased within a short period stalled the development of local defence industry which was at its preliminary stage of formation.

1950-1960

Instead of improving the local defence industry, foreign aid and foreign procurement were practiced during this period. Because of the Cold War and military and political polarization after the 2nd World War, Turkey met its defence requirements through and in the framework of the NATO.

Within the impact of the increasing foreign aid in the post-IInd World War period, efforts for the development of local defence industry slowed down; orders of the Turkish Armed Forces from the local suppliers decreased, thus military facilities became a part of the Machinery and Chemical Industry Corporation (MKEK) which was formed as a State Economic Enterprise on 15 March 1950.

Development of, weaponry and equipment in the inventory of the Turkish Armed Forces was kept on the agenda by the Research and Development Department formed in 1954 under the Ministry of Defence in 1970, development studies of defence industry were reactivated.

1960-1970

It was a period regional conflicts and the Cyprus issue. Cyprus crises in 1963 and 1967 and the Turkish invasion of Cyprus in 1974, the arms embargo imposed on Turkey as a result of this invasion proved the need for a national defence industry. During the crises, Turkey was face with the difficulty of dependence on foreign supply. The deadlock experienced in this period caused to seek ways to reactivate national defence industry. During this period in which investments based on import substitution were common, production of G-3 and MG-3 rifles by the MKEK under German licenses were concrete examples of this policy put into practice.

1970–1980

1970s have been the period in which solid initiatives were put into force so as to establish a national defence industry. As a result of the national reaction to the arms embargo against Turkey, Armed Forces Foundation were established. Although these Foundations formed enterprises such as Aselsan, Havelsan, Aspilsan thanks to the donations, it was soon realized that the actual need for a defence industry as required by the contemporary age could not be met through the Foundations.

1980-1985

In the 1980s, state initiative was undertaken to realize the modernization of the Turkish Armed Forces and the establishment of a national defence industry based on contemporary technology was set as the primary goal.

The first step in this direction was taken by the establishment of defence equipment Directorate as a state enterprise. However, the shortcomings stemming from its state-bound status prevented the success and all the properties of that enterprise were transferred to the Undersecretariat for Defence Industries (SSM) which was established in 1985 under the Law No: 3238

Today's Turkish defense industry

One of the main tasks of the SSM is to re-organize and integrate the existing national industry so as to satisfy defence industry requirements, encourage new enterprises and channel them according to the integration and requirements, seek possibilities for foreign capital and technology contribution, guide enterprises and make plans for state participation in this respect.

Over the last 21 years since its establishment, and as a result of dedicated efforts, the Undersecretariat for Defence Industries has made real achievements in the creation of a modern national defence infrastructure in Turkey, with highly successful results in certain vital areas. Key defence industrial institutions have been established to meet the requirements of the Turkish Armed Forces through local sources, each of which fill an important gap in their scope of activity.

Additionally, some important capabilities have been obtained in the framework of the projects and industrialization activities. Briefly these are as follows:

  • Technology infrastructure
  • Export infrastructure
  • Strengthening side sectors
  • Restructuring industry and
  • Expertise

Turkish defense industries are now able to manufacture authentic products and have a wide research and development programme in which main supporter is TÜBİTAK .

As a result of SSM projects now Turkey have existence of a defense industry. There are very sufficient sub-system producers, firms in Teknokent, small and medium-sized enterprises, research institutions and universities.

The latest U.N. figures show Turkey, China and the Czech Republic joining the list of the world's top exporters of small arms, which is led by the United States.

 

Μεταξάς Ηλίας: PRIVATEERS or CORSAIRS

Posted in Αλλα - Διάφορα

PRIVATEERS or CORSAIRS
----------------------------------------
Οι Κουρσάροι διέπρατταν ακριβώς τις ίδιες έκνομες ενέργειες τις οποίες έκαναν οι ίδιοι με την ‘ε-παγγελματική’ ιδιότητα του Πειρατού. Η ειδοποιός διαφορά έγκειτο στο ότι ήσαν εφοδιασμένοι με τα περιβόητα ‘Letters of Marque’. Αυτά ήσαν Πιστοποιητικά τα οποία εξέδιδαν οι αρμόδιες Αρχές εκεί-νου του Ηγεμόνος ή του Κράτους στο οποίον εμίσθωναν τις ‘Ταλαντούχες Υπηρεσίες’ τους. Τους με-τέτρεπαν τρόπον τινά σαν ‘Πολεμικά’ στην υπηρεσία του εκδίδοντος Κράτους, βάσει του ‘Συμβολαί-ου’ που συνυπέγραφαν. Αυτό προέβλεπε όλους τους όρους της ‘συνεργασίας’ τους, οι κυριώτεροι ή-σαν η σημαία που θα έφεραν και τα ποσοστά επί της καταληφθείσης λείας που θα επλήρωναν στην ‘Χώρα - Εργοδότη’ τους. Τοιουτοτρόπως έφεραν τον μανδύα της νομιμότητος.
Oι Πειραταί και οι Κουρσάροι και τα ‘έργα’ τους ήσαν γνωστοί προ χιλιάδων ετών. Οι Αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν το Πειρατικόν πλοίον, η Καταγωγίς (-γίδος), ενίοτε δέ και η Ληστρίς (-ρίδος). Ο ΠΟΛΥΒΙΟΣ (201-122 π.Χ.) είχε γράψει σχετικώς : « Εληίζοντο καί κατήγον τούς εμπόρους ». Η Πει-ρατεία κατά την Αρχαιότητα ήταν επάγγελμα ανεγνωρισμένο και ένδοξο. Ο δε ΘΟΥΚΙΔΙΔΗΣ (460-403 π.Χ.) είχε γράψει : « Ούκ έχοντος πώς αισχύνην τούτου τού έργου, φέροντος δέ τί καί δόξης μάλ-λον ». Την Πειρατείαν ασκούσαν οι ίδιοι οι Πειρατές ή και κάποιοι άλλοι ‘πλούσιοι κατέχοντες’ συμ-βαλλόμενοι με τους Πειρατές.Αυτοί οι‘κύριοι’ χρηματοδοτούσαν τον εξοπλισμό των Πειρατικών σκα-φών και συμμετείχαν στα κέρδη τους. Θα μπορούσαμε να τους παρομοιάσουμε με τους συγχρόνους ‘χορηγούς’.

PDF 

More Articles ...