Συμεών Κωνσταντινίδης*: ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΟΥΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η νέα τάση της παγκόσμιας Ναυτιλίας είναι η διέλευση των πόλων (κυρίως του Βορείου πόλου) λόγω της μείωσης των πάγων η οποία οφείλετε βέβαια με τη σειρά της στην αύξηση της παγκόσμιας θερμοκρασίας (φαινόμενο θερμοκηπίου) με ότι αυτό συνεπάγεται. Τα κίνητρα της διέλευσης του Βορείου πόλου είναι κυρίως οικονομικά δηλαδή η μεγάλη οικονομία σε καύσιμα (περίπου 500.000 δολάρια σε κάθε ταξίδι) και του λιγότερου χρόνου (ο μισός χρόνος) ο οποίος απαιτείται για την διαδρομή μεταξύ των κυρίων λιμένων Ευρώπης και Ασίας.

PDF

Ιπποκράτης Δασκαλάκης: SAIPEM 12000 ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΟΚΑΜΙΑ ΤΗΣ ΣΟΥΠΙΑΣ

Γρηγόρης Νούσιας: Στον τοξικό απόηχο της Novartis . . . ‘‘Ζεί ο βασιλιάς Αλέξανδρος’’;

<< Ανδρών τα έργα, ώ, Αλέξανδρε! Τον δρώντα γαρ τι, και παθών οφείλεται!>> (Όποιος πράττει δα, παθαίνει κιόλας). Έτσι τον προσφωνεί ο γέρο-Βοιωτός, εν μέσω επευφημιών όλης της στρατιάς, όταν επιστρέφει σώος στο στρατόπεδο, μετά από κάποια περιπέτεια που χαρακτηρίστηκε από τον Νέαρχο, τον ναύαρχό του, ‘‘στρατιωτών δουλειά, όχι στρατηγού’’.

Ανδρέας Ματζάκος*: Η Επιχείρηση ‘’Κλάδος Ελαίας’’ της Τουρκίας στην Συρία.

Η Τουρκία με την επιχείρηση ‘’Κλάδος Ελαίας’’ που ξεκίνησε στις 20 Ιανουαρίου, εισέβαλε στο συριακό έδαφος, για την δημιουργία μιας ζώνης ασφαλείας πλάτους 30 χλμ στα σύνορα της με την Συρία. Διακηρυγμένος επίσημος αντικειμενικός σκοπός, η απώθηση των κουρδικών δυνάμεων της στρατιωτικής πτέρυγας (Peoples Protection Units – YPG) του Κόμματος της Δημοκρατικής Ενώσεως (PYD) από τα σύνορα με την Τουρκία, στόχος που ακόμα και αν επιτευχθεί, δεν φαίνεται να λύνει το βασικό πρόβλημα ασφαλείας που η Τουρκία αισθάνεται από μια πιθανή δημιουργία αυτόνομου κουρδικού κράτους στα νώτα της.

Δημήτρης Κ. Μπάκας: Ο ΛΟΓΟΣ ΩΣ ΑΡΕΤΗ

Προοίμιο
Ο λόγος συνιστά για τον άνθρωπο εκείνη την πνευματική ικανότητα, με την οποία αποκτά γνώσεις για το πραγματικό, αλλά και απομακρύνεται σε μεγάλο βαθμό από το πραγματικό. Για τον χειρισμό του λόγου έδωσε ο Πασκάλ τη χρυσή συνταγή: «να απορριφθούν οι δύο υπερβολές: το να μην αποδεχόμαστε παρά μόνο τον λόγο και αφετέρου το να αποκλείουμε τον λόγο». Κοντολογίς δεν πρέπει να θεωρούμε τον ορθολογισμό και τον ανορθολογισμό ως τελείως ασύμβατα, καθόσον ο κόσμος και η ζωή είναι αρμονική σύνθεση τών θεωρούμενων αντιθέτων.