Δημήτρης Απόκης*: Για έναν ουσιαστικό στρατηγικό διάλογο Ελλάδας – ΗΠΑ.

 

Είναι πραγματικά τραγική και δείχνει την πλήρη απουσία στρατηγικής της χώρας, τόσο απέναντι στην αναθεωρητική στρατηγική της Τουρκίας του Ταγίπ Ερντογάν, όσο και στο χειρισμό μιας πολύ καλής συγκυρίας στις σχέσεις της Ελλάδας με τις Ηνωμένες Πολιτείες, η κατάσταση που επικρατεί σε αυτά τα δύο κρίσιμα για το εθνικό συμφέρον μέτωπα, όταν μάλιστα επίκειται και η, με με τυμπανοκρουσίες, έναρξη του στρατηγικού διαλόγου Ελλάδας και Ηνωμένων Πολιτειών.

Είναι απογοητευτικό ότι αντί να έχει ξεκινήσει μια ουσιαστική συζήτηση, ένα intellectual debate, για τη διαμόρφωση και υλοποίηση μιας εθνικής στρατηγικής σε αυτά τα δύο μέτωπα, εκείνο επικρατεί είναι appeasement (κατευνασμός) απέναντι στην Άγκυρα και τον Ερντογάν, και εκτόνωση των μέσων ενημέρωσης και της πλειοψηφίας των αναλύσεων μέσα από την ήδη σε αποδρομή κόντρα της Ουάσιγκτον με τον Ερντογάν.

Αντί λοιπόν να καθίσουμε να προβληματιστούμε και να συζητήσουμε σοβαρά, έτσι ώστε να υπάρξει επιτέλους μια εθνική στρατηγική απέναντι στην Τουρκία και στις σχέσεις μας με τη νέα εξωτερική πολιτική των ΗΠΑ, εναποθέτουμε τις ελπίδες μας και εκτονωνόμαστε, μέσα από το φιάσκο της δήθεν μη παράδοσης των μαχητικών αεροσκαφών F35 στην Τουρκία από τις ΗΠΑ, και ταυτόχρονα έχουμε γίνει υπερασπιστές ενός επικίνδυνου ισλαμιστή όπως είναι ο Γκιουλέν, πιστεύοντας ότι έτσι θα πληγεί ο επίσης επικίνδυνος ισλαμιστής και απολυταρχικός Ερντογάν. Το μόνο που λείπει σε όλη αυτό το θέατρο του παραλόγου είναι το αυτονόητο. Το πώς δηλαδή θα θωρακιστεί η χώρα στο νέο σκηνικό που αναδύεται με γοργούς ρυθμούς στη γειτονιά μας και την ευρύτερη περιοχή μας.

Ο Αμερικανός Πρόεδρος, σχολιάζοντας τις πληροφορίες, για πρόθεση της Ουάσιγκτον να δώσει τον Φετουλάχ Γκιουλέν στην Τουρκία, ανέφερε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι υπό εξέταση (αυτή τη στιγμή). Πανηγύρια στον ελληνικό τύπο και βαρύγδουπες αναλύσεις. Μόνο που ο Πρόεδρος Τράμπ, δεν σταμάτησε εκεί. Συνεχίζοντας τις δηλώσεις του για την Τουρκία και τον Ερντογάν, σημείωσε, “πάντα εξετάζουμε για οτιδήποτε μπορούμε να κάνουμε για την Τουρκία”, συμπληρώνοντας ότι η Ουάσιγκτον, “έχει μια πολύ καλή στιγμή με την Τουρκία”, μετά την απελευθέρωση του Πάστορα Μπράνσον. Και ολοκλήρωσε, εγκωμιάζοντας τον Ερντογάν, “δυνατός άνδρας, σκληρός άνδρας, έξυπνος άνδρας”. Άραγε ποια θα ήταν τα αντίστοιχα επίθετα για τον κ. Τσίπρα, εάν τον θυμάται καν για οτιδήποτε άλλο από τα κοσμητικά επίθετα με τα οποία ο κύριος Πρωθυπουργός είχε στολίσει τον Αμερικανό Πρόεδρο, πριν τις προεδρικές εκλογές του 2016.

Γκιουλέν…

Και για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, αφήνοντας στην άκρη τον ξαφνική αγάπη που έχει πιάσει κάποιους εδώ στην Ελλάδα με τον Γκιουλέν, και επιχαίρουν για το γεγονός ότι αποτελεί σημείο τριβής στις σχέσεις της Ουάσιγκτον με την Άγκυρα.

Οι πληροφορίες ότι η κυβέρνηση Τράμπ, εξετάζει, που το εξετάζει, το αίτημα της Τουρκίας για έκδοση του Φετουλάχ Γκιουλέν, ο οποίος είναι ένας Τούρκος Ισλαμιστής που είχε συνδράμει τα μέγιστα τον απολυταρχικό Ισλαμιστή Ερντογάν να εδραιώσει το λογικής Sharia, καθεστώς του στην Τουρκία, είναι ένα ενδιαφέρον γεγονός.

Η ιδέα έκδοσης του Γκιουλέν στην Τουρκία, θα μπορούσε να είναι δελεαστική. Ο ακραίος αυτός Ισλαμιστής έχει στήσει μια αυτοκρατορία Ισλαμικών σχολείων σε όλη την επικράτεια των ΗΠΑ, τα οποία μάλιστα χρηματοδοτούνται κατά ένα μέρος από χρήματα των Αμερικανών φορολογουμένων και τα οποία προωθούν τουρκικό εθνικισμό σε χιλιάδες Αμερικανούς και είναι η πύλη προπαγάνδας για τη επικράτηση του ακραίου Ισλαμικού νόμου της Sharia.

Σαφώς και δεν είναι σωστή κίνηση από την πλευρά της κυβέρνησης Τράμπ να κάνει τα χατίρια του ακραίου – απολυταρχικού Ισλαμιστή Ερντογάν, ο όποιος μάλιστα έχει πάψει να είναι αξιόπιστος σύμμαχος των ΗΠΑ εδώ και χρόνια. Μια τέτοια κίνηση θα τον αποθρασύνει ακόμη περισσότερο, έτσι ώστε να γίνει ακόμη πιο επιθετικός στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και όχι μόνο.

Την ίδια στιγμή όμως εκείνο που θα εξυπηρετήσει τα μέγιστα τα συμφέροντα των ΗΠΑ, είναι μια ενδελεχής έρευνα του Δούρειου Ίππου, στα σπλάχνα των ΗΠΑ, του δικτύου των σχολείων του Γκιουλέν, και τον καθόλα ύποπτων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του δικτύου του στις ΗΠΑ, με στόχο τη διάλυσή τους.

Κασόγκι…

Ένα επίσης πολύ σημαντικό κομμάτι στο πάζλ της έξυπνης στρατηγικής του Ερντογάν απέναντι στις ΗΠΑ, είναι και ο χειρισμός της υπόθεσης της δολοφονίας Κασόγκι, όπου ο επικίνδυνος Ισλαμιστής ηγέτης της Τουρκίας, έχει αναγάγει τον εαυτό του σε υπερασπιστή των δημοκρατικών ελευθεριών και όπως ο ίδιος είπε στην ομιλία του, την οποία βλακωδώς μετέδιδαν ζωντανά πριν λίγες εβδομάδες όλα τα διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα, the conscious of humanity (συνείδηση της ανθρωπότητας).

Ο Ερντογάν, χρησιμοποιεί το γεγονός της δολοφονίας του δημοσιογράφου Κασόγκι στο Προξενείο της Σαουδικής Αραβίας στην Κωνσταντινούπολη, σε μια στιγμή που το Κογκρέσο στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι αυτό που αποκαλούμε “lame duck”, υπό αποχώρηση μέχρι να αναλάβει το εκλεγμένο στις πρόσφατες ενδιάμεσες εκλογές, τον Ιανουάριο, για να προωθήσει τα συμφέροντα της Τουρκίας, τιμωρώντας το μεγάλο αντίπαλό του για την ηγεσία του Σουνιτικού Ισλάμ, τον Οίκο τον Σαούντ της Σαουδικής Αραβίας.

Σε καμία περίπτωση μια μονομερής αντίδραση, θετική προς την Τουρκία, της Ουάσιγκτον στο θέμα αυτό δεν θα εξυπηρετήσει τα στρατηγικά συμφέροντα των ΗΠΑ και τη σταθερότητα της ευρύτερης περιοχής. Στη συγκυρία αυτή τα συμφέροντα των ΗΠΑ, και η σταθερότητα της περιοχής είναι πιο εξασφαλισμένα μέσω στήριξης της Σαουδικής Αραβίας, και όχι της Τουρκίας του Ερντογάν.

Η σωστή κίνηση για την Ουάσιγκτον σε αυτό το στρατηγικής, όπως εξελίσσεται, θέμα είναι η τιμωρία και των δύο με επιβολή μελετημένων κυρώσεων σε αυτούς που είναι υπεύθυνοι για την δολοφονία του Κασόγκι, και την ανακήρυξη του ιδεολογικού και φυσικού σύμμαχου του Ερντογάν, της τζιχαντιστικής Μουσουλμανικής αδελφότητας, ως τρομοκρατικής οργάνωσης.

Αυτά σε συνδυασμό με σοβαρά και μελετημένα αιτήματα και θέσεις, πρέπει να πάμε να πούμε σε ένα πραγματικά στρατηγικό διάλογο με τις ΗΠΑ. Διότι πολύ φοβάμαι ότι αντί να πούμε θα μας πούνε και θα ανοίξει ο δρόμος για σοβαρές απώλειες στο επίπεδο των εθνικών συμφερόντων και της εθνικής κυριαρχίας.

Αντί λοιπόν να ασχολούμαστε με ανούσιες φανφάρες εκτόνωσης, για την παράδοση των F35 στην Τουρκία, και τη μη έκδοση του Γκιουλέν από τις ΗΠΑ στην Τουρκία, ας καθίσουμε να μελετήσουμε με προσοχή τις εξελίξεις και το παιχνίδι στην περιοχή μας, για να διαμορφώσουμε επιτέλους μια σοβαρή και ουσιαστική στρατηγική με βάση το εθνικό συμφέρον της χώρας και στόχο την μακροπρόθεσμη επιβίωση της Ελλάδας και του Ελληνικού Έθνους.

*Ο Δημήτρης Απόκης, είναι Διεθνολόγος και Δημοσιογράφος, Απόφοιτος του The Paul H. Nitze, School of Advanced International Studies, The Johns Hopkins University, μέλος του The International Institute of Strategic Studies, και διετέλεσε επί σειρά ετών διαπιστευμένος ανταποκριτής στο Λευκό Οίκο, το Στέητ Ντιπάρτμεντ, και το Πεντάγωνο, στην Ουάσιγκτον. 

Γρηγόριος Δ. Νούσιας: ‘‘Εδώ Πολυτεχνείο’’ . . .

Μετσόβιον Πολυτεχνείον.
Μετσόβιο. Προς τιμήν των μεγάλων ευεργετών, Γ. Αβέρωφ, Ν. Στουρνάρη, Ε. Τοσίτσα από το Μέτσοβο. Ναι, αυτών των Ηπειρωτών, οι οποίοι χρηματοδότησαν το έργο, που ολοκληρώθηκε το 1878, όταν η Ήπειρος ήταν ακόμη υπό Τουρκικό ζυγό. Δεν γνωρίζω τι έγραψαν στις διαθήκες τους οι συγκεκριμένοι Ηπειρώτες, ευεργέτες του Ελληνικού έθνους, για το συγκεκριμένο ίδρυμα. Πάντως, μέχρι πριν κάποιες δεκαετίες ήταν αρχιτεκτονικό κόσμημα της Αθήνας και, από ιδρύσεώς του, ήταν πνευματικό λίκνο ευκλείδειας και όχι μόνον αναζητήσεως.

RAND- China's Long-Range Bomber Flights Drivers and Implications by Derek Grossman, Nathan Beauchamp-Mustafaga, Logan Ma, Michael S. Chase

Research Questions

  1. Where are these over water flights occurring? What data is available from public sources?
  2. What are the key issues driving top Chinese leaders to move in the direction of conducting overwater bomber flights in the Asia-Pacific region?
  3. Is China using these flights for deterrence signaling? If so, what deterrence signaling does China wish to convey, and what channels is China using to send these signals?
  4. What are the likely implications of China's next-generation H-20 bomber?
  5. How are regional countries reacting to the flights? What can the United States do to reassure affected allies and partners?

This report examines the key drivers behind China's strategic bomber flights throughout the Asia-Pacific region, assessing Chinese commentary on flights and leveraging a number of sources, including interviews in Taipei and Tokyo, to better understand and gauge regional reactions. The report recommends specific responses for consideration by the U.S. Air Force and U.S. policymakers, as well as allies and partners, offering an in-depth analysis of the key issues driving top Chinese leaders to move in the direction of conducting these overwater bomber flights.

Since March 2015, the Chinese People's Liberation Army Air Force (PLAAF) has sent its strategic bomber on long-range overwater flights on at least 38 separate occasions to important areas throughout the Asia-Pacific region. Chinese leaders seek to achieve at least four key objectives with PLAAF bomber flights throughout the region: First, bombers enable Beijing to send a deterrence message or to signal resolve in the conventional military domain to defend its maritime territorial claims. Second, overwater flights significantly enhance realistic training for PLAAF operators. Third, successful bomber flights offer Chinese leaders the opportunity to play up their achievements for domestic consumption, highlighting progress toward the building of "world-class" military forces. And fourth, the increased operational tempo of PLAAF bomber flights around Taiwan appear to be designed, at least in part, to ratchet up pressure against Taiwanese president Tsai Ing-wen, as she has refused to acknowledge the 1992 Consensus, also known as the One China Consensus, since taking office in May 2016.

Key Findings

Implications for the United States

  • Given the multiple benefits derived from long-range strategic bomber flights over the Asia-Pacific region, whether in the area of conventional strategic signaling, realistic training opportunities, coercion of Taiwan, or propaganda for domestic consumption, the United States should expect that Beijing will continue to pursue — and even ramp up — these activities for the foreseeable future.
  • Chinese president Xi Jinping's intent is to modernize and professionalize the People's Liberation Army into a "world-class" force that aligns with his vision of a stronger, "rejuvenated" China, and this virtually guarantees that the PLAAF will enjoy generous top leadership support in the coming years.
  • The U.S. Air Force and other decisionmakers tasked with handling the U.S. response to the bomber flights should not expect to be able to dissuade Chinese leaders from continuing down this path.
  • China's next-generation long-range strategic bomber, dubbed the H-20, is expected to enter service in the 2020s and will likely have the range to reliably threaten U.S. targets beyond the Second Island Chain, including Guam and Hawaii. Its likely nuclear capability could have implications for U.S. extended deterrence and for assurance of U.S. allies and partners in the region.
  • Going forward, the key objective for the United States and its allies and partners should be to determine how to mitigate any negative effects of Chinese bomber flights, which appear set to become an increasingly regular occurrence in the region.

Recommendations

  • The United States could work with allies and partners to devise a strategy for dealing with these flights. One effective means of discouraging increasingly provocative flights could be to conduct joint intercepts with Japan. Another would be to conduct and publicize joint air defense exercises with affected countries to reinforce extended deterrence and signal China that the United States and its allies will not be intimidated. Further improving the air defenses and training of U.S. bases in Asia — especially in Guam — might also be considered. The United States should also work with partners to plan ahead for potentially more provocative flights in the future.
  • Washington could consider increasing U.S. Air Force bomber flights in the region to respond to or even match People's Liberation Army Air Force flights. Such flights would demonstrate U.S. commitment to allies and partners.
  • There should be increased awareness of PLAAF activities through greater foreign and U.S. government transparency.
  • The U.S. government can disclose more information on the strategic and political intentions of Chinese bomber flights over disputed territories and the consequences of such provocative actions, especially noting that military and political coercion of rival claimants violates international norms for resolving territorial disputes. Similarly, increasing U.S. information sharing with allies and partners in the region, publicly or privately, about Chinese bomber flights would serve to reassure allies and likely bolster support for the U.S. presence in the region.

Table of Contents

  • Chapter One

    Introduction

  • Chapter Two

    Cataloging PLAAF Bomber Flights in the Asia-Pacific

  • Chapter Three

    Drivers of Chinese Bomber Flights

  • Chapter Four

    Regional Reactions to Chinese Bombers

  • Chapter Five

    China Developing a Next-Generation Bomber

  • Chapter Six

    Implications and Recommendations for the United States

  • Appendix A

    A Full List of PLA H-6 Long-Range Bomber Flights over Water

Research conducted by

The research reported here was commissioned by the United States Air Force and conducted by the Strategy and Doctrine Program within RAND Project AIR FORCE.

This report is part of the RAND Corporation research report series. RAND reports present research findings and objective analysis that address the challenges facing the public and private sectors. All RAND reports undergo rigorous peer review to ensure high standards for research quality and objectivity.

Permission is given to duplicate this electronic document for personal use only, as long as it is unaltered and complete. Copies may not be duplicated for commercial purposes. Unauthorized posting of RAND PDFs to a non-RAND Web site is prohibited. RAND PDFs are protected under copyright law. For information on reprint and linking permissions, please visit the RAND Permissions page.

The RAND Corporation is a nonprofit institution that helps improve policy and decisionmaking through research and analysis. RAND's publications do not necessarily reflect the opinions of its research clients and sponsors. 

DOWNLOAD EBOOK FOR FREE

PDF file 3.5 MB

Σύνδεσμος Αποφοίτων Σχολής Ικάρων: Call For Papers & Articles -‘First Conference on Efficacy & Efficiency of the Air Power into Total Defense’ - Πρώτο Συνέδριο Αποτελεσματικότητας και Αποδοτικότητας της Αεροπορικής Ισχύος στη Συνολική Αμυνα’

*** The Call in English in the end of the page

 

Αγαπητοί (ες) Κύριοι (ες),

Είναι τιμή μας και χαρά να σας Προσκαλέσουμε και

Παρακαλέσουμε να υποβάλετε

πρόταση (εις) εισήγησης στο Συνέδριο
‘First Conference on Efficacy & Efficiency of the Air Power into Total Defense’

 

Πρώτο Συνέδριο Αποτελεσματικότητας και Αποδοτικότητας της Αεροπορικής Ισχύος στη Συνολική Αμυνα’

 

Το Συνέδριο οργανώνεται από τον Σύνδεσμο Αποφοίτων Σχολής Ικάρων (Σ.A.Σ.I.) -συνεπικουρούμενο από: τα ΑΣΕΙ, Στρατιωτικά Κέντρα Ερευνών, Εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία και τον Σύνδεσμο Διεθνών Διαμεταφορέων και Επιχειρήσεων Logistics- στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών, το Νοέμβριο 2019 (ακριβής ημερομηνία θα γνωστοποιηθεί έγκαιρα).

Στην Ιστοσελίδα http://www.ikaros.net.gr/  μπορείτε να έχετε πλήρη ενημέρωση για τον Σ.Α.Σ.Ι. 

Η θεματολογία του Συνεδρίου είναι η συνημμένη (προτάσεις για εισηγήσεις εκτός της θεματολογίας θα εξεταστούν)

Τα θέματα μπορεί να είναι στην Ελληνική ή Αγγλική γλώσσα (Προτιμητέα η Ελληνική) 

Οι εισηγητές παρακαλούνται να υποβάλουν προτάσεις εισηγήσεων περιέχουσες (1) Τον Τίτλο της Εισήγησης, (2) Σύνοψη των κυρίων σημείων της εισήγησης (όχι περισσότερο από μια σελίδα Α4, Φοντ 14), (3) Σύντομο ΒΣ (όχι περισσότερο από 1/2 σελίδας Α4, Φοντ 14΄), (4) Εκτιμώμενη διάρκεια της εισήγησης.

Ο μέγιστος χρόνος της εισήγησης δεν πρέπει να είναι περισσότερος από 20 λεπτά.

Σημαντικές Ημερομηνίες:
1. Ημερομηνία Υποβολής Πρότασης, μέχρι και 15/2/2019
2. Ημερομηνία Γνωστοποίησης από τον ΣΑΣΙ της αποδοχής της πρότασης, μέχρι και 15/4/2019
3. Ημερομηνία Υποβολής της τεκμηρίωσης (Κείμενο Εισήγησης, ΡΡΤ και Βίντεο Παρουσίασης) μέχρι και 15/6/2019

Η υποβολή των προτάσεων θα γίνεται ηλεκτρονικά στο email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. με κοινοποίηση This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Την υπεύθυνη επιτροπή του ΣΑΣΙ για το Συνέδριο, συνιστούν οι:
1. Κοσμάς Βούρης, τηλ 6983500004,
2. Βασίλειος Βρεττός, τηλ 6983511669
3. Δημήτριος Κατελούζος, τηλ 6944222969
4. Παναγιώτης Κατσαρός, τηλ 6983501397
5. Αναστάσιος Μπασαράς, τηλ 6937520939

6. Θωμάς Χατζηαθανασίου, τηλ 6983501025

Για οποιαδήποτε πληροφορία, που αφορά το Συνέδριο απευθυνθείτε στον Αναστάσιο Μπασαρά (τηλ 6937520939, email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.)

Οι Σύνδεσμοι, Ενώσεις, Κέντρα, ΑΣΕΙ κλπ παρακαλούνται να γνωστοποιήσουν την παρούσα Πρόσκληση Υποβολής Προτάσεων Εισηγήσεων περαιτέρω για να φτάσει, εγκαίρως, σε όλους τους ενδιαφερομένους.

Προσδοκώντας για μια θετική απάντηση,
Με ειλικρινείς χαιρετισμούς
Ευάγγελος Γεωργούσης, Απχος ε.α.
Πρόεδρος του Σ.Α.ΣΙ.

ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
1. Αεροπορία και Πολιτική Προστασία
2. Αεροπορική Ιατρική
3. Αμυντική Βιομηχανία και Logistics Αμυνας και Ασφάλειας (Industry Collaboration)
4. Ανθρωποι, Μηχανές και Ενοπλες Δυνάμεις (People, Machines and the military in the digital age)
5. Αξιοποίηση Αεροπορικού Ανθρώπινου Δυναμικού Αποστράτων και Εφέδρων
6. Ασφάλεια Πτήσεων, Εγκαταστάσεων και Επιχειρησιακής Λειτουργίας
7. Γενική Αεροπορία (Αεροπορικός τουρισμός, ελικόπτερα, υδροπλάνα, υδατοδρόμια, κ.α.)
8. Διάστημα και Μη Επανδρωμένα Συστήματα (Space and Uninhabited Aerial Systems)
9. Εμπορευματικές Αερομεταφορές και Logistics ( Υποδομές, Ασφάλεια, Κανονισμοί και Νομοθεσία, αποτελεσματική διαχείριση και λειτουργία, κ.α.)
10. Εναλλακτικοί Τρόποι Αμυνας Μικρών Χωρών (Defence Alternatives for Small Nations)
11. Ενεργειακή, Κλιματική και Πυρηνική Ασφάλεια και Προστασία (Energy, Climate and Nuclear Security)
12. Ερευνα & Aνάπτυξη - Συμβολή της Καινοτομιας & Τεχνολογιας στην επαυξηση της Αεροπορικης Ισχυος
13. Η Αμυνα ως μοχλός Ανάπτυξης της Οικονομίας
14. Μεγιστοποίηση της Αποτελεσματικότητας και Ελαχιστοποίηση των Δαπανών Λειτουργίας των ΑΣΕΙ Academies
15. Περιβάλλον και Νέες Τεχνολογίες
16. Πολιτικές Γεωπολιτικών Συμφερόντων, Αμυνας και Ασφάλειας (Geo-Political Interests, defence and security policy)
17. Στρατιωτική Ηγεσία, Στρατηγική και Διοίκηση – Πολιτικοστρατιωτικές Σχέσεις
18. Τεχνητή Νοημοσύνη – Κυβερνοχώρος – Προσομοίωση (AI, Cyber, Simulation) 

*** The Call in English

Hellenic Air Force (HAF) Academy Graduates Association (HAFAGA): Call For Papers & Articles - First Conference on Efficacy and Efficiency of Air Power in Total Defense

Dear readers,
It is our honor and pleasure to invite you to submit a proposal(s) to the conference 'First Conference on Efficacy & Efficiency of Air Power in Total Defense'

The Conference is organized by the HAFAGA Icarus- assisted by: Military Academies, Military Research Centers, Domestic Defense Industry and the Association of International Transporters and Logistics Operations - at the Athens War Museum in November 2019 (exact date will be announced in due time).

At http://www.ikaros.net.gr/ you can get full information about the HAFAGA, (Articles of Association,  Regulations of Organization & Operation,  Actions).

The thematology of the Conference follows in the end of this page (proposals for contributions outside this thematology will be examined)
Topics can be in Greek or English (Preferably Greek)
The rapporteurs are invited to submit their proposals containing (1) the title of the lecture, (2) a summary of the main points of the presentation (not more than one page A4), (3) A very short CV (less than 0.5 page A4), (4) Estimated duration of the lecture.
The maximum duration of the lecture time should be no more than 20 minutes.
Important Dates:
1. Date of submission of the Proposal until 15/1/2019
2. Date of notification by the HAFAGA of the acceptance of the proposal, up to 15/2/2019
3. Documents Submission Date (Presentation Text, PPT and Video Presentation) until 15/5/2019

Proposals will be submitted electronically to by email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

The HAFAGA responsible committee for the Conference is composed of:
1. Kosmas Vouris, tel. 6983500004,
2. Vassilios Vrettos, tel. 6983511669
3. Dimitrios Katelouzos, tel. 6944222969
4. Panagiotis Katsaros, tel. 6983501397
5. Anastasios Basaras, tel. 6937520939
6. Thomas Chatziathanasiou, tel. 6983501025

For any additional information regarding the Conference, please contact Anastasios Basaras (tel. 6937520939, email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.)

The Associations, Academies, Centers, Institutes etc. are kindly requested to make this Call for Proposals available further in order to reach all interested parties on time.

Expecting a positive response,
With sincere greetings
Evangelos Georgoussis, HAF (ret) General
President of HAF.AGA

THEMATIC AXES
1. Aviation and Civil Protection
2. Aerial Medicine
3. Defense Industry and Industry Collaboration
4. People, Machines and Armed Forces and the military in the digital age)
5. Exploitation of Aero Human Resources for Employees and Residents
6. Flights, Installations and Operations Security
7. General Aviation (Air tourism, helicopters, hydroplanes, waterways, etc.)
8. Space and Unmanned Aerial Systems
9. Freight Air Transport and Logistics (Infrastructure, Safety, Regulations and Legislation, Effective Management and Operation, etc.)
10. Defense Alternatives for Small Nations
11. Energy, Climate and Nuclear Safety,
12. Research & Development - Contribution of Innovation & Technology to Increasing Aviation Power
13. Defense as a lever of Economic Development
14. Maximizing Efficiency and Minimizing Operating Expenses of Military Academies
15. Environment and New Technologies
16. Policies of Geopolitical Interests, Defense and Security Policy
17. Military Leadership, Strategy and Management - Civil-Military Relationships
18. Artificial Intelligence - Cyberspace - Simulation (AI, Cyber, Simulation)

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ (15/1/2019) (ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΑ)

1.Αναστασάκης Ιωάννης: " Άμυνα - Ασφάλεια και Οικονομική Ανάπτυξη"
2.Αποσπόρης Παναγιώτης: Ασφαλής Ενσωμάτωση των πτήσεων ΣμηΕΑ (UAS) στην Διαχείριση του Εναερίου Χώρου - Τεχνολογίες και Προκλήσεις
3.Γερούλης Γεώργιος – 1: Πολιτική Εθνικής Άμυνας: Αναγκαιότης Ευφυούς Προσαρμογής για Χαλεπούς Καιρούς (Τεχνικο-οικονομική προσέγγιση Έξυπνης & Ευέλικτης Αντιμετώπισης της Οικονομικής κρίσης και των πολλαπλών προκλήσεων)
4.Γερούλης Γεώργιος – 2: " Μετρώντας την Στρατιωτική Ισχύ: Η Τουρκική Αεροπορική Απειλή στην Ανατολική Μεσόγειο"
5.Γερούλης Γεώργιος – 3: Εξειδίκευση, εμπειρία, πραγματικές επιχειρησιακές ανάγκες: Οι βασικοί παράγοντες για την υψηλή αποτελεσματικότητα και το ελάχιστο κόστος στις στρατιωτικές - αεροπορικές επιχειρήσεις σήμερα
6.Γερούλης Γεώργιος – 4: Multi use Mobile Float, Shelf Powered Terminal for Hydroplanes & fast boats transportations support in the Hellenic territory
7.Γερούλης Γεώργιος – 5: " Οι τεχνολογικές εξελίξεις και η σχέση τους με τις διαμορφούμενες αεροπορικές επιχειρησιακές ανάγκες της εποχής στο γεωπολιτικό περιβάλλον της χώρας και την οικονομική κρίση"
8.Γεωργιάδης Παναγιώτης: " The Multiplex Air Operations as Power Multiplier into National Security System"
9.Γκίκας Ζαχαρίας: (Μαζί με συνεργάτες της Ε.Α.Β. / Θα παρουσιαστούν αντικείμενα εκ της θεματολογίας με α/α 3, 8, 12, 14, τα οποία θα καθοριστούν εν καιρώ)
10.Δημητριάδης Παναγιώτης: Διαχείριση Αμυντικών Δαπανών
11.Δίελας Δημήτριος: Ανάπτυξη & Κατασκευή Συστήματος Δεδομένων με Παρακολούθηση Λειτουργικών Ορίων Aεροκινητήρων R-2800 Αφών CL-215
12.Ζηκίδης Κ. Παπακανέλλος Π: Εκτίμηση Ραδιοδιατομής (Radar Cross Section – RCS) Σύγχρονων Αεροσκαφών με Υπολογιστικές Τεχνικές
13.Κανελλόπουλος Αναστάσιος: "ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΘΕΩΡΙΑΣ ΠΑΙΓΝΙΩΝ ΣΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΠΥΡΗΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΙΡΑΝ",
14.Κολοβός Αλέξανδρος: Συλλέγοντας Πληροφορίες στην Εποχή της "Επίμονης Επιτήρησης"
15.Κύργος Ζήσης: «Συνδρομή των Ε.Δ. στην εσωτερική ασφάλεια της χώρας και ο ρόλος της Π.Α.»
16.Κυριαζής Βασίλειος: Η Οδηγία 200981ΕΚ και οι Επιπτώσεις της στην Ευρωπαϊκή Αγορά Αμυντικού Εξοπλισμού (ΕΑΑΕ
17.A. Nikolaidou & Theodoros G. Kostis: Future requirements for constructive development of the military industry in Greece Panagiota
18.Λάμπρου Κωνσταντίνος : "Αεροπόροι Managers-Commandos"
19.Λεκέα Ιωάννα – Σταματέλος Δημήτριος: Η χρήση προσοµοιωτών και εικονικής πραγµατικότητας για βελτιστοποίηση της εκπαίδευσης µε χαµηλότερες δαπάνες: η περίπτωση των εργαστηρίων Πολεµικών Παιγνίων και Αντοχής Υλικών της Σχολής Ικάρων
20.Μπασαράς Αναστάσιος: Defence Logistics
21.Μπίμπιζας - Πίνης Κωνσταντίνος: "Αξιοποίηση Εφεδρείας και Προοπτικές στη Σημερινή Εποχή"
22.Ναρλής Αίθων - Οδυσσεύς /Fabrice Wolf: Το αντικείμενο της εισήγησής μας ταυτίζεται τόσο με την "Η Αμυνα ως μοχλός Ανάπτυξης της Οικονομίας" όσο και με την "Αμυντική Βιομηχανία και Logistics Αμυνας και Ασφάλειας".
23.Πασιαλάκος Χριστόφορος: "Ο Ρόλος και η Σημασία των Ανθρώπινων Παραγόντων στη Μεταξύ τους Αλληλεπίδραση κατά τη Συντήρηση Οπλικών Συστημάτων και των Παρελκομένων τους
24.Πετρίδης Δημήτριος: "Defense Alternatives for Small Nations"
25.Σωτηριάδης Π. -Ντάλιος Χ.: Εφαρμοσμένη μελέτη του Κλίματος Ασφάλειας (Safety Climate) στην Πολεμική Αεροπορία για την εισήγηση δράσεων βελτίωσης της Κουλτούρας Ασφάλειας (Safety Culture) μέσω ενός Συστήματος Συμπεριφορικής Ασφάλειας (Behavioral Based Safety System)»
26.Σωτηριάδης Π. Λεκέα Ι.: Εργονοµικός Σχεδιασµός και Αποτελεσµατική Διαχείριση Περιστατικών στον Αέρα: Συγκριτική µελέτη και Αποτίµηση για τα Mirage 2000/Mirage 20005 και τα F-16 BLK 30, BLK 50, BLK 52+, BLK 52+ADV
27.Ταραλάς Γιώργος: Η συνολική άμυνα (Total Defense) στο σταυροδρόμι της ενεργειακής και περιβαλλοντικής ανάπτυξης στις Ε.Δ.
28.Ταραλάς Γιώργος: Η Σουηδία προετοιμάζει την κοινωνία για πόλεμο και δείχνει τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα
29.Χουλιαράς Αθανάσιος: "Optimizing Joint Operations Interoperability & Effectiveness with Integrated Network-Centric ISR & C2 / Battle Management System"

CSIS-A Century After the Armistice, the World is Still Coping with the End of Empires, November 13, 2018

A Century after the Armistice, the World is Still Coping with the End of Empires | Center for Strategic and International Studies